Maria Szarapowa pierwsze dni po przylocie do Polski więcej czasu spędziła na zwiedzaniu Krakowa niż przygotowywaniu się do weekendowego pojedynku z polskimi tenisistkami w Tauron Arenie Kraków.
Z pobytu w mieście rosyjska sportsmenka zamieszcza w internecie kolejne zdjęcia opatrzone pozytywnymi komentarzami. „Znajduję lokalne perełki. Popołudnie spędziłam, grając w karty i wpatrując się w przytulną dekorację” – napisała pod jednym ze zdjęć sprzed Cafe Camelot. – Kraków to piękne miasto, fantastycznie się tu czuję – dodawała natomiast w rozmowach z dziennikarzami.
CZYTAJ WIĘCEJ: Rosyjska gwiazda tenisa MARIA SZARAPOWA opowiada o swoich pierwszych wrażeniach z pobytu pod Wawelem.
– To niby tylko zdjęcia, ale to bardzo duża promocja dla miasta – nie ma wątpliwości Marcin Babczyk z Agencji Marketingu Sportowego SportsM. – Maria Szarapowa jest jedną z najpopularniejszych tenisistek, więc jej przekaz trafia do milionów ludzi na całym świecie.
Tenisistkę na portalach społecznościowych obserwuje ponad 15 milionów fanów. Pod tym względem Rosjanka nie ma sobie równych w kobiecym sporcie. Daleko w tyle zostawia choćby swoje rywalki z kortów. Najlepsza rakieta świata amerykanka Serena Williams ma niespełna 3 miliony kibiców. Profil Agnieszki Radwańskiej obserwuje zaledwie 780 tys. osób.
Źródło: Agencja TVN/x-news
Władze Krakowa nie kryją zadowolenia z reklamy, jaką miastu funduje Szarapowa. – To bez wątpienia ogromna promocja. Ale Szarapowa nie jest pierwszą gwiazdą, która uległa urokowi Krakowa – zauważa Filip Szatanik z krakowskiego magistratu, przypominając, że zdjęcia spod Wawelu publikowali w internecie m.in. piłkarze reprezentacji, które podczas Euro 2012 mieszkały lub trenowały w naszym mieście (m.in. włoski napastnik Mario Balotelli).
Zdaniem Marcina Babczyka z agencji SportsM promowanie miasta przez takie osoby jak Maria Szarapowa może przynieść wymierne korzyści. – Jeżeli znajomi polecają nam jakieś miasto, to zastanawiamy się, czy się tam nie wybrać. Podobnie jest, kiedy coś poleca jeden z najlepszych sportowców na świecie. Tym bardziej, że robi to spontanicznie, a nie w ramach kontraktu reklamowego – ocenia ekspert ds. marketingu.
Weekendowe spotkania tenisistek Polski i Rosji w ramach Pucharu Federacji to jedna z największych sportowych imprez w Krakowie w ostatnich latach. Maciej Łataś, ekspert ds. marketingu sportowego, zaznacza jednak, że miasto, walcząc o imprezy tej rangi, nie powinno zaniedbywać innych, jak choćby młodzieżowych mistrzostw Europy. Te w 2017 r. odbędą się wprawdzie w Polsce, ale prawdopodobnie ominą Kraków. – Jeżeli chcemy promować miasto przez sport, to powinniśmy mieć maksymalnie szeroką ofertę. I dla fanów – mimo popularności Szarapowej – jednak niszowego tenisa, i dla fanów piłki nożnej – podkreśla Łataś.
CZYTAJ WIĘCEJ: Rosyjska gwiazda tenisa MARIA SZARAPOWA opowiada o swoich pierwszych wrażeniach z pobytu pod Wawelem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?