reklama

Szerzej pod torami

DOER
Nowy jednoprzęsłowy wiadukt kolejowy o długości 40 m zostanie zbudowany tuż przy obecnie istniejącym. Powstanie pod nim przejazd szeroki na 13 m, z jezdnią o szerokości 10,5 m (bez chodników dla pieszych) łączącą ul. Czyżewskiego i Stachiewicza. Dotychczasowy przejazd służył będzie ruchowi pieszemu i rowerowemu. Po obydwu stronach nasypu kolejowego wybudowane mają zostać ponadto parkingi dla kilkudziesięciu samochodów. Łącznie z dojazdem do ul. Wrocławskiej i ul. Radzikowskiego trzeba będzie wykonać ok. 500 mb. jezdni, a także przebudować skrzyżowania ul. Wrocławskiej z ul. Czyżewskiego i ul. Radzikowskiego z ul. Stachiewicza. Ponieważ nowy przejazd ma być wyższy od starego, konieczne będzie tam obniżenie poziomu jezdni o 1 metr.

Ponieważ nowy przejazd ma być wyższy od starego, konieczne będzie obniżenie poziomu jezdni o 1 metr

 Prawdopodobnie już we wrześniu rozpocznie się budowa nowego przejazdu w nasypie kolejowym oddzielającym Łobzów od Azorów. Obecnie pomiędzy ul. Wrocławską i Radzikowskiego istnieje jedynie wąski przejazd wysokości 2,7 m i szerokości 5 m, posiadający tylko jedną wąską jezdnię i niezbyt szerokie przejście dla pieszych. Nie dość, że jest bardzo niski, to jego szerokość wymusza jednokierunkowy ruch, regulowany sygnalizacją świetlną, co sprawia, że zarówno na ul. Wrocławskiej, jak i na ul. Radzikowskiego tworzą się niekiedy gigantyczne korki.
 Budowa przejazdu to część zadania "Poprawa układu komunikacyjnego miasta", na które władze gminy w bieżącym roku wydadzą 20,7 mln zł. W tegorocznym budżecie miasta zapisano na "przekroczenie układu torowego z ulicy Wrocławskiej" 1 mln zł, planując w przyszłym roku wydać na ten cel 3 mln zł. Wydział Architektury, Geodezji i Budownictwa UMK jeszcze w ubiegłym roku wydał decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (WZiZT). W tym roku pozyskano 100 proc. gruntów pod inwestycję, uzyskano pozwolenia na budowę (oddzielne: od PKP i od UMK), po czym rozstrzygnięty został przetarg na wykonanie inwestycji. Wygrała go firma "Budostal-5".
 - Na razie czekamy, czy w ustawowym terminie nie pojawią się odwołania, i jak tylko to będzie możliwe, prace zostaną rozpoczęte - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji Wojciech Litewka. - Raczej nie będzie to początek września, jak wcześniej planowano, ale poślizg z pewnością nie będzie duży.
 Harmonogram prac zależy od rozmów z Polskimi Kolejami Państwowymi, gdyż to na ich terenie będą odbywały się najpoważniejsze prace.
 - Zaczniemy od budowy samego przejazdu, później dopiero przyjdzie kolej na roboty drogowe- wyjaśnia Andrzej Zaborski, zastępca dyrektora ZDiK ds. inwestycji. - Będziemy się starali uzgodnić taki harmonogram, żeby prace powodowały jak najmniej trudności komunikacyjnych. Z uwagi na ważność tej magistrali, przez większość czasu ruch kolejowy nie będzie zamknięty. Na pewno zajdzie natomiast konieczność wyłączenia z ruchu obecnego układu drogowego podczas prac związanych z przebudową jezdni. Obniżenie jezdni o 1 m to dosyć poważne przedsięwzięcie.
 Jak zapewnia dyrekcja ZDiK, nawet całkowite zamknięcie układu drogowego, nie spowoduje poważnych utrudnień komunikacyjnych. Z ul. Wrocławskiej do ul. Radzikowskiego prowadzić będą objazdy ulicami: Kijowską, Podchorążych i Bronowicką (przekraczając tory kolejowe na ul. Rydla lub ul. Armii Krajowej), a także ulicami: Prądnicką (przejazd pod wiaduktem), Doktora Twardego i Wybickiego. Budowa nowego przejazdu ma zostać zakończona w przyszłym roku.
  (DOER)

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3