Włoska firma jest jedną z sześciu, które złożyły ofertę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała. Najwyższą cenę zaproponował Metrostav z Czech - za wykonanie zlecenia chce otrzymać aż 1,71 mld zł.
Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przyznaje, że spodziewano się większej liczby ofert. W ubiegłym roku zamiar udziału w przetargu zgłosiły 23 firmy i konsorcja, dopuszczono do niego 10, a tylko 6 z nich zdecydowało się ubiegać o zlecenie na budowę. Połowa startujących w ostatnim etapie to firmy włoskie.
Być może niewielkie zainteresowanie wynika z tego, że 3-kilometrowy odcinek zakopianki to bardzo trudna do realizacji inwestycja. Wykonawca musi wybudować dwukomorowy tunel o długości 2,06 km.
- Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych, w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego - podkreśla Iwona Mikrut. Ponadto do wykonania są m.in. wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu.
W tym tygodniu rozstrzygnięto przetarg na budowę odcinka S7 (6,1 km) między Rabką-Zdrój a Chabówką. Za najkorzystniejszą uznano ofertę Salini Impregilo - włoskiej firmy z Mediolanu, która za wykonanie inwestycji chce dostać 615 mln zł.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?