Szkolenia, ankieta lub kodeks

GM
Nowe władze Starosta Powiatowego w Wadowicach i Urzędu Miejskiego w Kalwarii Zebrzydowskiej przekonują, że będą dążyć do poprawy obsługi petentów. Stąd też ich ostatnie inicjatywy.

Kalwaryjski burmistrz postanowił wewnętrznymi przepisami zmobilizować urzędników. Fot. Mirosław Gawęda

WADOWICE, KALWARIA. Władze chcą stworzyć przyjazne dla petentów urzędy. Mają różne pomysły

Każda nowa władza rozpoczyna pracę od zapowiedzi, że stworzy przyjazny dla mieszkańców urząd. W starostwie wadowickim tak było 4 lata temu, kiedy stanowisko starosty obejmowała Teresa Kramarczyk. Tak jest również teraz, kiedy starostą jest już Jacek Jończyk. Urząd realizuje od kilku miesięcy wielki unijny projekt, którego celem jest "podniesienie satysfakcji petentów odwiedzających urząd, poszerzenie dostępności do usług, skrócenie terminów załatwiania spraw i spowodowanie, że wydawane decyzje będą w mniejszym stopniu uchylane czy też unieważniane".

Wszystko po to, aby - przekonują władze - urzędnicy byli lepiej przygotowani, a petent - bardzo zadowolony.

Przy okazji tej reformy władze powiatu postanowiły też zapytać mieszkańców, co sądzą o obecnej pracy starostwa. Na witrynie internetowej urzędu znajduje się specjalna ankieta, której autorzy pytają mieszkańców, m.in. na jakie trudności napotkali podczas wizyty w starostwie i o ocenę funkcjonowania urzędu. To ma pomóc w określeniu słabych punktów w działalności urzędu.

Zupełnie inny pomysł na poprawę jakości obsługi petentów w urzędzie miejskim ma burmistrz Kalwarii Zebrzydowskiej Zbigniew Stradomski. On z kolei chce wymóc wewnętrznymi przepisami od urzędników należytą postawę.

Kilka miesięcy temu burmistrz postanowił, że od tej pory urzędnicy będą poddawani regularnym ocenom. To najwyraźniej nie wystarczyło, bowiem w lipcu burmistrz wprowadził w urzędzie dokument pod nazwą "Kodeks Etyki Pracowników Urzędu Miasta". W uzasadnieniu napisano, że "kodeks ma zapewnić funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej".

Zgodnie z zapisami kodeksu, urzędnicy mają kierować się m.in. zasadami: praworządności, niedyskryminowania petentów, współmierności działań do obranego celu, bezstronności i niezależności, obiektywizmu, uczciwości, uprzejmości i współodpowiedzialności.

Każdy urzędnik musi podpisać się pod oświadczeniem, że zapoznał się z kodeksem, a to oświadczenie jest dołączane do akt pracowniczych.

(GM)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie