Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybsza kolej z Oświęcimia przez Chrzanów do Trzebini i dalej do Krakowa. Przejazd jest krótszy o kilkanaście minut. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Od 11 czerwca pociągi pasażerskie na linii Oświęcim - Trzebinia będą mogły jeździć z prędkością maksymalną do 120 km/h
Od 11 czerwca pociągi pasażerskie na linii Oświęcim - Trzebinia będą mogły jeździć z prędkością maksymalną do 120 km/h Bogusław Kwiecień
Linia kolejowa z Trzebini do Oświęcimia jest przygotowana do ruchu pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością 120 km/h. Czas przejazdu na tej trasie może być dzięki temu o kilkanaście minut krótszy.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Krótszy czas przejazdu z Oświęcimia do Trzebini

Dobiega końca modernizacja linii kolejowej 93 między Oświęcimiem a Trzebinią. Za sprawą tej dużej inwestycji zmieni się zdecydowanie komfort podróżowania. Przede wszystkim znacznie skróci się czas przejazdu na odcinku od Oświęcimia przez Chrzanów do Trzebini.

- Czas przejazdu pociągów z Oświęcimia do Trzebini wyniesie ok. 24 minut, czyli będzie krótszy o ok. 15 minut w porównaniu do czasu przed modernizacją - zaznacza Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Tym samym szybciej będzie podróżować się z Oświęcimia do Krakowa. Powinno to zająć niewiele ponad godzinę. - To jest prawdziwa rewolucja na tej trasie, bo dobrze jeszcze pamiętam jak podróż do stolicy Małopolski trwała nawet dwie godziny - przypomina Kamil Krawczyk.

12 pociągów ze stacji w Oświęcimiu jeszcze z komunikacją zastępczą

Część połączeń na tej linii jeszcze przez kilka dni będzie odbywać się z autobusową komunikacją zastępczą.

- W związku z przebudową stacji Oświęcim, w dniach 11 -18 czerwca, dla podróżnych uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa za 12 pociągów na odcinku Oświęcim – Libiąż - mówi przedstawicielka PKP PLK.

Jak dodaje, kilkudniowe zmiany w organizacji ruchu zaplanowano dla zabudowy rozjazdów na oświęcimskiej stacji, w kierunku Libiąża i Dworów oraz przebudowy torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Zmiany uwzględniono w rozkładzie jazdy od 11 czerwca br. i są dostępne m.in. na portalu pasażera. Przed wyjazdem warto więc sprawdzić, czy akurat pociąg, którym chcemy jechać do Trzebini i dalej do Krakowa będzie powiązany z komunikacją zastępczą.

Na stacji Oświęcim jeszcze trwają prace

Jednocześnie nadal trwa modernizacja części obiektów stacyjnych w samym Oświęcimiu. Kontynuowana jest budowa kolejnego peronu.

- Niebawem, zakończą się wszystkie zasadnicze roboty budowlane na stacji Oświęcim. Do przebudowanych peronów wraz z przejściem podziemnym, dołączy kolejny obiekt, który zwiększy dostępność i komfort podróżnych - dodaje Dorota Szalacha.

Inwestycja na oświęcimskiej stacji prowadzona jest od sierpnia 2021 roku. Jest częścią modernizacji całej linii 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia o wartości ok. 800 mln zł netto. Jej finał przewidziany jest pod koniec roku.

Jednocześnie część podróżnych czeka na przywrócenie połączeń z Oświęcimia do Krakowa przez Skawinę. Na tej linii również prowadzona jest modernizacja. Stąd na razie pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej dojeżdżają do Przeciszowa.

Nowe centrum diagnostyczne w szpitalu

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski