Czy to ma sens? Można na ten temat długo rozmawiać. Z pewnością jednak takie mocniejsze jednostki nie budzą większych wątpliwości w samochodach małych i kompaktowych. Peugeot 308 z silnikiem 1.2 Pure Tech jest tu bardzo dobrym przykładem.
Elastyczny i ekonomiczny
Silnik ten cechuje wysoka elastyczność. Ma on najkorzystniejszy w swojej klasie współczynnik mocy przy niskich prędkościach obrotowych (aż 95 proc. momentu dostępne jest w zakresie od 1500 do 3500 obr./min.). To się wyczuwa. Auto świetnie przyspiesza. Dodatkowej frajdy z jazdy dostarczają łopatki do ręcznej zmiany biegów i szybka skrzynia biegów. Co ważne, silnik ten, uznany w 2015 i 2016 roku za najlepszy na świecie, pali niewiele. W mieście na poziomie 5,5-6,6 l benzyny, na trasie potrafi zejść nawet do 4,5 l. Korzystne parametry ekonomiczne to zasługa znacznie obniżonej masy tego pojazdu w stosunku do poprzednika (aż o 140 kg), a także niezwykle korzystnego współczynnika oporu powietrza na poziomie 0,28. Auto jest bogato wyposażone. Ma wygodne, bardzo dobrze wyprofilowane fotele i w tej wersji szklany dach. Manewrowanie nim na parkingu ułatwia m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy i kamera cofania ze świetnej jakości obrazem.
Dla obytych z elektroniką
To auto zaprojektowane zostało z myślą o ludziach obeznanych z nowoczesnymi multimediami.
Ekran główny, umieszczony na środkowej konsoli, ma wiele funkcji, które wyeliminowały klasyczne przyciski i pokrętła sterujące, np. zestawem audio. Nie ma nawet wyprowadzonego na zewnątrz sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem (rozwiązanie to znane m.in. z Cactusa stosowane jest dziś coraz powszechniej w samochodach francuskich). Za pomocą interfejsu dotykowego kierowca reguluje klimatyzację.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?