Tak ma wyglądać pętla tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich po rozbudowie. Będą zadaszone perony WIZUALIZACJE

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Tak aktualnie wygląda pętla, która zostanie rozbudowana (wizualizacja) w ramach rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej
Tak aktualnie wygląda pętla, która zostanie rozbudowana (wizualizacja) w ramach rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej Marcin Banasik/materiały prasowe Gülermak
Małopolski Urząd Wojewódzki wszczął postępowanie dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej. Istotnym elementem projektu jest rozbudowa istniejącej pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich. Będzie ona większa niż dotychczas i zyska zadaszenie oraz po dwa 65-metrowe perony dla wsiadających i wysiadających. Zobaczcie, jak będzie wyglądała nowa pętla tramwajowa!

Jak żyją Polacy w Katarze?

Od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej

Chodzi o odcinek od węzła Grębałów do okolic ulicy Bukszpanowej wraz z linią tramwajową, realizowany we współpracy z krakowskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Dla GDDKiA informacja o wszczęciu postępowania jest bardzo ważna, bo wiąże się z budową S7 Widoma – Kraków. Odcinek ten stanowił będzie wylot z węzła Grębałów w stronę Kocmyrzowa. Zrealizujemy go równolegle z budową drogi ekspresowej – powiedział Tomasz Pałasiński, dyrektor GDDKiA, oddziału w Krakowie.

Projekt rozbudowy około kilometrowego odcinka ul. Kocmyrzowskiej został opracowany, a służby wojewody małopolskiego rozpoczęły postępowanie w sprawie wydania decyzji o ZRID.

Budowa S7 na północnej granicy Małopolski. "Ekspresówka" wid...

– To dobra informacja, bo przybliża nas do rozpoczęcia tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. Mamy nadzieję, że procedura uzyskiwania zgody na budowę przebiegnie sprawnie i sama realizacja zadania rozpocznie się jeszcze w pierwszej połowie roku 2023 – mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej

Projekt obejmuje rozbudowę ulicy Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, wykonanie nowego torowiska wraz z pętlą, nowych chodników, dróg dla rowerów, oświetlenia i zagospodarowanie zielenią terenu wzdłuż inwestycji.

Przedstawiciele firmy Gülermak odpowiedzialnej za realizację zadania spodziewają się, że wniosek o ZRID zostanie rozpatrzony w drugim kwartale, co oznacza, że wiosną przyszłego roku wykonawca będzie mógł wejść na plac budowy.

Istotnym elementem projektu jest rozbudowa istniejącej pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich. Będzie ona większa niż dotychczas i zyska zadaszenie oraz po dwa 65-metrowe perony dla wsiadających i wysiadających.

– Wewnątrz pętli znajdzie się terminal autobusowy z czterema peronami, piętrowym parkingiem dla rowerów i budynkiem użytkowym, w którym znajdzie się m.in. poczekalnia ze strefą gastronomiczną, toalety, dyspozytornia ruchu oraz zaplecze dla motorniczych i kierowców – podkreśla Mirosław Podraza dyrektor regionu w firmie Gülermak. Nowa infrastruktura będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności i objęta monitoringiem.

Prace potrwają do końca 2024 r.

Roboty budowlane potrwają do końca 2024 roku i będą skoordynowane z budową węzła Grębałów powstającego w ramach drogi ekspresowej S7 Kraków – Widoma.

Budowa węzła Grębałów na trasie S7 idzie pełną parą. Betonow...

Przypomnijmy, że planowany do rozbudowy odcinek ul. Kocmyrzowskiej został włączony w kontrakt realizowany na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków podpisanego w lipcu 2021 roku. Z jej ramienia inwestycję koordynuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie. Szacunkowy koszt projektowania i prac budowlanych to 56,4 mln zł brutto.

Warto dodać, że równolegle ZIM współpracuje z Zarządem Dróg Wojewódzkich w sprawie rozbudowy wylotówki na Proszowice, tj. dalszego odcinka ul. Kocmyrzowskiej, na odcinku od ul. Kantorowickiej/Bukszpanowej do miejscowości Prusy. Wybrany w przetargu projektant przygotował dokumentacje projektową dla tego odcinka i złożył wniosek o decyzję ZRID. Obecnie wniosek jest weryfikowany przez Małopolski Urząd Wojewódzki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Quiet XT RR 82/82

299,00 zł

kup najtaniej

Thule

Thule Free Ride - 532

347,00 zł

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Zenith 6.6 Czarny Metalik - 360 Litrów

2 899,00 zł

kup najtaniej

INTER PACK

Inter Pack Traxer 8.6 czarny

2 699,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tak ma wyglądać pętla tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich po rozbudowie. Będą zadaszone perony WIZUALIZACJE - Gazeta Krakowska

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
trutty
Ohydna buda z blachy falistej i taniego plastiku ktora zardzewieje po jednej zimie. A kolesie chuligani ktorych na Wzgorzach Krzeslawickich jest zatrzesienie pomaluja ja w kibolskie hasla. Mieszkancow Wzgorz Krzeslawickich trzeba izolowac a nie budowac im petle i tramwaje. Trzeba im utrudniac poroszanie sie po miescie i dojazd do niego.

Co innego Ruczaj, bo tutaj mieszkaja kulturalni ludzie ktorzy przynoza chwale miastu. Tych trzeba lansowac.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie