Tak powstaje gigantyczna trasa w Krakowie. Zobacz nowe zdjęcia

OPRAC.: (AM)
Budowa Trasy Łagiewnickiej Sylwia Penc
Krakowscy urzędnicy podpisali w ostatnich dniach umowę z firmą, która ma wykonać koncepcję budowy Trasy Zwierzynieckiej. Tymczasem cały czas trwa budowa Trasy Łagiewnickiej (Zwierzyniecka ma być jej kontynuacją). Inwestycja zakończyć ma się w 2021 roku. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują roboty.

FLESZ - Świat tonie w długach

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają też przystanki dla nowej linii tramwajowej. Potrzebna była też budowa łącznicy nowej linii z ul. Zakopiańską. Przystanek (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Oprócz najdłuższego tunelu (ok. 600 metrów) dla samochodów i tramwajów pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Czytaj także

Wideo

Materiał oryginalny: Tak powstaje gigantyczna trasa w Krakowie. Zobacz nowe zdjęcia - Gazeta Krakowska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał

Napluli twarz kobieta emerytom i dzieciom. Zrobili tramwaj ze swiatlami zamiast w tunelu, a i najlepsze z lagiewnik 3 km na Kampus UJ biegnij na piechote lub kup hulajnoge. Tak wyglada rownouprawnienie u konserwatywnego prawicowego majchrowskiego. Tylko losem grupki samcow sie przejmuje, kobiety, dzieci, niepelnosprawni i starcy maja jechac z 10 przesiadkami i zygzakiem z Kurdwanowa na Ruczaj tramwajem

P
Pytam po raz kolejny

Czy ten gigantyczny wydatek (1,2 mld zł, - z czego 400 mln zł. to same odsetki od kredytu) - był Krakowowi, zwłaszcza w jego obecnej sytuacji, naprawdę potrzebny? W jaki sposób te wydane pieniądze opłacą się miastu - "wracając" do niego w efekcie tej inwestycji i w jak długim czasie?

E
Ewa

Nie rozumiem ... Jak mogli tak zrobić.... tory tramwajowe będą przecinać Turowicza !! Trzeba było tam puścić je dołem... tunelem... To jest największą porażka tej inwestycji

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3