Talisman, najnowszy model Renault, opracowany został z myślą o tzw. segmencie D, który reprezentują tak popularne samochody jak VW Passat oraz Ford Mondeo. W gamie Renault ma on natomiast zastąpić dwa dotychczas produkowane modele - Lagunę oraz Latitude.
Pojemny sedan klasy średniej z aspiracjami
Auto opracowane zostało miedzy innymi z myślą o rynku chińskim, gdzie już zdążyło zadebiutować. W Europie zostanie ono pokazane po raz pierwszy podczas jesiennego salonu we Frankfurcie nad Menem. Samochód otrzymał duże, trójbryłowe nadwozie typu sedan. Ma 4,85 m długości oraz 1,87 m szerokości. Jego rozstaw osi to 2,81 m.
Głównym celem projektantów było stworzenie samochodu o wyrazistej, smukłej sylwetce, kojarzącej się z autami klasy wyższej. Wysoki standard miał być widoczny również we wnętrzu, dzięki zastosowaniu materiałów wykończeniowych bardzo dobrej klasy. Auto ma dużą ilość miejsca dla wszystkich pasażerów, przednie siedzenia o najwyższym standardzie w tej kategorii oraz bagażnik o imponującej pojemności 608 litrów (zgodnie z normą VDA).
Zastosowano w nim wiele innowacji z dziedziny elektroniki. Jedną z nich jest system multimedialny R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala, zapożyczony z modelu Espace. Na wyposażeniu znalazły się również fotele z funkcją masażu, wyświetlacz przezierny HUD prezentujący informacje na specjalnej szybie bez zasłaniania kierowcy widoku oraz system nagłośnienia Bose. Auto będzie oferowane w pięciu różnych wariantach wyposażeniowych.
Skrętne koła w systemie aktywnego zawieszenia
Z rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo znajdziemy w nim m.in. system wspomagania parkowania Easy Park Assist, technologię Multi-Sense, która umożliwia wybór trybu jazdy właściwy dla upodobań kierowcy. Talisman jest jedynym samochodem w segmencie D, który łączy pracę systemu 4 kół skrętnych 4Control z układem sterowanego zawieszenia (Electronic Damper Control). Montowane w aucie jednostki benzynowe TCe 150 i TCe 200 będą współpracować z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną EDC.
Diesle to silniki dCi 110 oferowane z 6-biegową przekładnią ręczną i dCi 130 z EDC dostępne z tym samym zestawem oraz najmocniejszy wariant dCi 160 występujący tylko z automatem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?