Test Skody Rapid Spaceback 1.0 110 KM. Samochód, który...

Test Skody Rapid Spaceback 1.0 110 KM. Samochód, który zwraca uwagę pojemnością, elegancją i widocznym z oddali kolorem

Zdjęcie autora materiału

Janusz Michalczak

Dziennik Polski 24

Dziennik Polski 24

Rapid w wersji Spaceback wydaje się być stworzony do jazdy w ruchu miejskim, ma duży bagażnik oraz oszczędny silnik
1/7
przejdź do galerii

Rapid w wersji Spaceback wydaje się być stworzony do jazdy w ruchu miejskim, ma duży bagażnik oraz oszczędny silnik ©Fot. Janusz Michalczak

Prawdopodobnie nie byłoby takiego sukcesu Skody na polskim rynku, gdyby nie przemyślana strategia. Niby samochody tej marki reprezentują segment ekonomiczny, ale mają też sporo cech premium (ekskluzywnych).
Rapid Spaceback jest niewielkim pojazdem, nieco większym niż Fabia, ale przemawia do wyobraźni potencjalnego użytkownika sporą powierzchnią załadunkową.

W bagażniku jesteśmy w stanie pomieścić 415-litrowy ładunek (i aż 1318-litrowy, gdy złożymy tylną kanapę). Osoby, które po raz pierwszy zobaczyły ten pojazd, zwracały uwagę przede wszystkim na duże światła LED do dziennej jazdy, które w jakimś sensie nawiązują do modelu Superb, reprezentującego wszak segment premium. Z segmentu tego wywodzą się też reflektory bi-ksenonowe (podwójne), która zapewniają bardzo dobrą widoczność podczas jazdy.

Podobał się także gustowny zielony lakier metalizowany. Auto, które w wersji bazowej kosztuje ok. 52 tys., zł, jest eleganckie również we wnętrzu. Dzięki faceliftingowi otrzymało między innymi bardziej eleganckie wykończenie deski rozdzielczej w postaci pasa z wysokiej jakości tworzywa, który przebiega przez całą jej szerokość. Spaceback jest pierwszym modelem Rapida wyposażonym w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy C-EPS (Column-Electric Power Steering), które sprawia, że ruch kierownicą jest lekki, a sterowanie precyzyjne.

Mamy tu też bardzo dobrej klasy nawigację Amundsen z kolorowym, 6,5-calowym ekranem dotykowym i obsługą głosową. Jakość jazdy podnosi klimatyzacja Climatronic z czujnikiem wilgotności. Podczas jazdy sprawdziło się m.in. automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne. 1-litrowy silnik o mocy 110 koni mechanicznych jest żwawy - samochód rozpędza się do setki w 9,8 sekundy i pali na trasie ok. 5 litrów.

ZOBACZ KONIECZNIE:




Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!


WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków

Komentarze

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo