Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Test Toyoty C-HR Hybrid. Po prostu oszczędna

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Samochód ma sporo schowków ułatwiających przewóz rozmaitych drobiazgów i spory bagażnik o pojemności 377 litrów.
Samochód ma sporo schowków ułatwiających przewóz rozmaitych drobiazgów i spory bagażnik o pojemności 377 litrów. Fot.Janusz Michalczak
Popularność tego samochodu wynika przede wszystkim z jego wysokich walorów użytkowych - niskiego zużycia paliwa i bardzo dobrego prowadzenia. Nie bez znaczenia jest również nowoczesna stylistyka.

Popularność tego samochodu wynika przede wszystkim z jego wysokich walorów użytkowych - niskiego zużycia paliwa i bardzo dobrego prowadzenia. Nie bez znaczenia jest również nowoczesna stylistyka.

Już z chwilą wprowadzenia na rynek model C-HR odniósł niemal natychmiastowy sukces. Z danych rynkowych wynika, że w roku 2017 najchętniej wybieranymi modelami hybrydowymi marki są Toyota C-HR Hybrid (w pierwszej połowie tego roku sprzedano 2918 tych aut), Auris Hybrid i RAV4 Hybrid. Auto, o czym pisaliśmy przy okazji jego polskiej premiery, nawiązuje swą wyjątkową stylistyką do szlifowanego diamentu. C-HR jest jednym z największych crossoverów - ma 4360 mm długości. Rozstaw osi liczy 2640 mm, czyli zaledwie o 2 cm mniej niż w rodzinnym RAV4.

Przy okazji prezentacji tego nowoczesnego modelu warto dodać, że polską fabryką Toyoty, zaangażowaną w produkcję modelu C-HR, jest zakład w Wałbrzychu, który dostarcza manualne skrzynie biegów dla wersji z silnikami 1.2 Turbo. Hybrydowa Toyota świetnie się prowadzi. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom ograniczono w niej przechyły nadwozia. Stabilna jazda to m.in. zasługa kolumn MacPhersona z przodu oraz konstrukcji wielowahaczowej z tyłu. Hybrydowy układ napędowy zapewnia moc 122 KM. Pełną kontrolę ekonomicznej jazdy zapewnia elektronika. Wystarczy obserwować wskaźnik między trzema polami - ładowaniem (CHG), eko-jazdą (eco) i maksymalną mocą (power). Auto pali średnio ok. 3,5 l benzyny na 100 kilometrów.

Zaletą samochodu jest rozbudowany pakiet bezpieczeństwa (Toyota Safety Sense), który obejmuje układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, a także wykrywania pieszych.

Po Krakowie porusza się 12 takich aut w podobnej, charakterystycznej kolorowej stylizacji, które zostały przekazane do użytkowania żeńskiemu zespołowi piłki siatkowej Trefl Proxima Kraków przez Toyotę Anwa. - Podjęliśmy taką akcję w ramach misji społecznej odpowiedzialności biznesu - mówi Tomasz Walbiner. - Poza wszystkim, interesują nas wrażenia młodych zawodniczek z jazdy.

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie: Tramwaje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski