Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Test Yaris Hybrid 1.5. Technicznie jeszcze doskonalszy pojazd Toyoty

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Dwukolorowe nadwozie jest bardziej eleganckie
Dwukolorowe nadwozie jest bardziej eleganckie Fot. Toyota
Samochód zapewnia cichą, płynną jazdę, a także bardzo niskie zużycia paliwa (3,1 l/100 km) i najniższą emisję CO2.

Yaris jest jednym z pięciu najchętniej kupowanych samochodów na polskim rynku. Od 2001 roku auto to jest produkowane w fabryce Toyota Motor Manufacturing w Valenciennes. W 2016 roku francuski zakład opuścił trzymilionowy egzemplarz Yarisa. W Polsce od rynkowej premiery tego modelu sprzedano łącznie 225 tys. egzemplarzy.

Lepszy pod wieloma względami

Prace nad nową wersją Yarisa zaowocowały nowy stylem, wyższym poziomem bezpieczeństwa oraz lepszym wyposażeniem. Nową wersję Yarisa zaprojektowało studio ED2 pod Niceą, odpowiedzialne za ten model od początku jego istnienia. W wyższych wersjach wyposażenia w światłach LED do jazdy dziennej zastosowano światłowody.

Tworzą one wokół reflektorów rozgałęzione obramowania, które zbiegają się w jedną linię, przedłużoną chromowanym zdobieniem za reflektorami. Z kolei tylne reflektory o zmienionym kształcie rozciągają się od błotników aż na pokrywę, która także została przeprojektowana.

W zależności od wersji wyposażeniowej, dostępne są światła stop z diodami LED oraz światła pozycyjne ze światłowodami. Zmiany widoczne są też we wnętrzu.

Jedyny z pełnym napędem hybrydowym

Zestaw przyrządów na tablicy rozdzielczej ma dwa analogowe wskaźniki po bokach nowego kolorowego wyświetlacza wielofunkcyjnego o przekątnej 4,2 cal. Za pomocą przycisków na kierownicy można wybrać, jakie informacje mają być prezentowane na wyświetlaczu.

Yaris jest jedynym samochodem w segmencie B w Polsce, dostępnym z pełnym napędem hybrydowym. Samochód zapewnia cichą, płynną jazdę a także bardzo niskie zużycia paliwa na poziomie 3,1 l/100 km i najniższą w tej klasie emisję CO2 (od 75 g/km). - Samochód jest dużo doskonalszy technicznie - podkreśla Tomasz Niedojadło z Toyota Anwa. - Modyfikacje objęły m.in. ulepszone mocowania silnika, większy ogranicznik przechyłu silnika, nowe półosie napędowe i przednią ramę pomocniczą oraz zmodyfikowany układ dolotowy powietrza. Oprócz tego w układzie wydechowym zastosowano nowy tłumik pośredni.

24 zawody deficytowe. Sprawdź, których specjalistów szukają

Nowe mocowania silnika poprawiają również komfort jazdy, zmniejszając drgania powodowane ruchami silnika przy poruszaniu się po nierównych nawierzchniach. Zoptymalizowano także siłę tłumienia amortyzatorów i ulepszono ich zawory, co zwiększyło komfort bez pogarszania własności jezdnych.

Układ elektrycznego wspomagania kierownicy dostrojono w sposób zmniejszający uczucie oporu i zapewniający bardziej płynne reagowanie na ruchy kierownicy.

Uzyskano też lepsze powiązanie między działaniami kierowcy a reakcjami pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Nowy silnik jest produkowany w Toyota Motor Industries Poland i wykorzystuje nowe rozwiązania techniczne, które zapewniają lepsze osiągi oraz przyjemniejszą jazdę przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa nawet o 12 procent (ze skrzynią CVT).

Auto jest wyposażone w pakiet Toyota Safety Sense (tak jak wszystkie auta japońskiego producenta. Obejmuje on system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), automatyczne światła drogowe (AHB) i funkcję ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), a także w średnich i wyższych wersjach wyposażenia funkcję rozpoznawania znaków drogowych (RSA). Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia wykorzystuje zainstalowany z przodu laser i kamerę do monitorowania drogi przed samochodem, ostrzegając kierowcę o niebezpieczeństwie kolizji i przygotowując hamulce do hamowania awaryjnego.

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

WIDEO: Świąteczne targi na krakowskim Rynku

Źródło: TVN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski