Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

To auto to dużo więcej niż tylko SUV, crossover czy nawet... van. Renault Espace 2.0 200 KM

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Samochód ma sporo elementów stylistycznych podkreślających lekkość sylwetki, a także jej terenowe aspiracje
Samochód ma sporo elementów stylistycznych podkreślających lekkość sylwetki, a także jej terenowe aspiracje Fot. Janusz Michalczak
Espace to od ponad trzech dekad (pierwsza generacja tego samochodu była produkowana od roku 1984) klasa sama dla siebie. Samochodem tym Renault wyszło na przeciw oczekiwaniom kierowców, którzy poszukiwali auta przestronnego, eleganckiego, mogącego pełnić również funkcję pojazdu rodzinnego.

Vany przez długi czas były poszukiwaną nowością na rynku. Dzisiaj jednak, w obrębie gamy tego samego producenta, o czym przekonuje przykład samego Renaulta, zaczynają ustępować samochodom inspirowanym pojazdami terenowymi (Kadjar, Koloes, Captur, Scenic...). Czy słusznie? Proces ten na pewno nie powinien dotyczyć modelu Espace, który - moim zdaniem - jest autem dużo bardziej uniwersalnym.

Nie ustępuje innym, a nawet ich przewyższa

Producent zrobił nim zresztą ukłon w kierunku osób zainteresowanych SUV-ami. Auto jest bowiem zawieszone o cztery centymetry wyżej (prześwit nadwozia to 16 cm) i ma wyraźnie spłaszczoną sylwetkę, dzięki czemu stała się ona dużo bardziej opływowa i dynamiczna.

Espace podoba się, o czym świadczy zainteresowanie nim na ulicach. Jest eleganckie, nowoczesne i przestronne. Nowy Renault Espace jest dużym samochodem. Ma wymiary zbliżone do Espace IV w wersji Grand. Długość całkowita to 485,7 cm, szerokość - 188,8 cm, wysokość - 167,7 cm.

Komfort z segmentu premium

Jest to auto bardzo komfortowe. Zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Siedząc za kierownicą nie czujemy, że mamy za sobą sporą przestrzeń transportową. Chowane w podłodze fotele w trzecim rzędzie siedzeń pozwalają uzyskać idealnie płaską podłogę bagażnika o objętości do 2035 litrów.

Espace ma cztery skrętne koła. Kierunkiem skrętu tylnych steruje przy prędkości do 50 km na godz. układ jezdny 4CONTROL (skręt kół tylnych odbywa się w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich). Efektem jest mniejszy promień zawracania. Bardzo dobrze, pod kontrolą elektroniki, pracuje zawieszenie, dostosowujące swe działanie, w sposób ciągły (do stu razy na sekundę), do stanu nawierzchni, warunków jazdy, a także ruchów kierownicą.

Regulacja większości ustawień dostępna jest za pośrednictwem 8,7-calowego, centralnego ekranu, obsługiwanego przez system wielofunkcyjny MULTI-SENSE. Personalizować możemy również LED-owe podświetlenie wnętrza, które dostosowuje się do każdego z trybów jazdy (Eco, Komfort, Neutralny i Sport). Dodatkowo kierowca ma do wyboru indywidualny tryb Perso.

Bezpieczną jazdę wspomaga elektronika, m.in. aktywny system wspomagania nagłego hamowania, kontrola pasa ruchu i bezpiecznej odległości. Atutem są inteligentne reflektory LED Pure Vision, wyposażone w pełną automatykę. Nowość to dynamiczny, oszczędny silnik wysokoprężny Blue dCi 200 EDC o mocy 200 KM, który spala na trasie ok. 6,5 l oleju napędowego na 100 km, a w mieście - ok. 8 l.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU - Teatr Łaźnia Nowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski