Nie 10,641 miliona złotych, ale o 3,5 mln mniej. Oferta złożona przez spółkę Trakt z podkieleckich Górek Szczukowskich opiewa na kwotę 7,125 mln zł i okazała się najkorzystniejsza w gronie siedmiu oferentów, ubiegających się o zlecenie.
Dyrektor ZDP w Miechowie Roman Suchoń zastrzega jednak, że nie minął jeszcze termin na składanie ewentualnych odwołań od decyzji komisji przetargowej i w związku z tym Traktu ciągle nie można traktować jako oficjalnego wykonawcy inwestycji.
Z treści ogłoszenia o wynikach przetargu łatwo jednak wywnioskować, że kolejne oferty również są o wiele tańsze od prognozowanej kwoty i ostateczna cena, nawet jeżeli się zmieni, to niewiele.
Z takiego rozstrzygnięcia procedury cieszą się zwłaszcza włodarze gmin Kozłów i Książ Wielki, które z powodu niewystarczających środków na zadania listy rezerwowej Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego(przebudowa drogi Książ Wielki – Kozłów na niej się znalazła), musiały zadeklarować znacznie wyższe dofinansowanie do inwestycji, niż początkowo planowano. W przypadku Kozłowa w grę wchodziła kwota dodatkowego miliona złotych.
– Dla nas to świetna wiadomość, bo zanosi się, że 388 tysięcy, które zabezpieczyliśmy w tym roku, wystarczy nam na udział w inwestycji. A jeżeliby rzeczywiście dofinansowanie z MRPO było na takim poziomie, o jakim mówiło się na początku, to może jeszcze udałoby się ponad 100 tysięcy zaoszczędzić – nie ukrywa zadowolenia wójt Kozłowa Jan Zbigniew Basa.
Również starosta Marian Gamrat przyznaje, że kredyt, jaki Rada Powiatu uchwaliła na pokrycie zwiększonych wydatków na zadanie, być może nie będzie potrzebny. – Ostatecznie jeszcze tego nie przesądzamy, bo mamy w planach też inne inwestycje na drogach powiatowych. Zobaczymy jak te wydatki będą wyglądać na półrocze – zastrzega.
Zdaniem starosty, jeżeli inni uczestnicy przetargu na modernizację drogi nie złożą odwołań, umowa ze zwycięskim przedsiębiorstwem powinna zostać podpisana w najbliższych dniach. – Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciem przebudowy wiaduktu w Kozłowie, który jest najbardziej skomplikowanym i najdroższym elementem całej inwestycji – mówi.
Przebudowa wiaduktu będzie się też wiązać z utrudnieniami dla mieszkańców. Na czas jej trwania obiekt zostanie całkowicie zamknięty dla ruchu. Tymczasem najbliższy „oficjalny” objazd prowadzi przez oddalony o 8 km Tunel. – Kierowcy samochodów ciężarowych będą na niego skazani – przyznaje wójt Basa. Kierowcom pojazdów osobowych pozostaje „nieoficjalny” objazd przepustem pod torami kolejowymi, leżący na terenie PKP.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?