To nie był żart. Tramwaje MPK nie zatrzymają się już na tym przystanku!

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Plaza została wyburzona. W jej miejsce powstaną nowe budynki
Plaza została wyburzona. W jej miejsce powstaną nowe budynki Szymon Korta
"Zawieszenie przystanku Plaza przy al. Pokoju to nie żart. Od wczoraj nie zatrzymują się tam tramwaje. Tak będzie przez dłuższy czas" - informuje krakowskie MPK.

"W związku ze znikomym wykorzystywaniem przez pasażerów, od dnia 1.04.2023 r. (sobota), od początku kursowania linii dziennych zostanie zawieszone funkcjonowanie przystanków tramwajowych Plaza 01 i 02, zlokalizowanych w ciągu Al. Pokoju i obsługiwanych przez linie 1, 14, 22 i 62" - podali miejscy urzędnicy. Ma to związek oczywiście z wyburzeniem w ostatnich tygodniach galerii Plaza, która nie działa już od dawna.

Kraków Plaza - nieczynny obiekt handlowo-usługowy w dzielnicy Grzegórzki w Krakowie, przy alei Pokoju 44. Obiekt został otwarty w 2002 roku, zamknięto go po 19 latach w roku 2021. Galeria handlowa została wybudowana przez przedsiębiorstwo Skanska w latach 2001–2002. Centrum posiadało 60 tys. m. kw. powierzchni użytkowej, 120 lokali handlowo-usługowych oraz przy budynku znajdowało się 1500 miejsc parkingowych

Kraków już bez pstrokatej budowli. Galeria Plaza zniknęła z ...

Odbudowa Ukrainy to szansa dla polskich firm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: To nie był żart. Tramwaje MPK nie zatrzymają się już na tym przystanku! - Gazeta Krakowska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czas na leki!
2 kwietnia, 9:40, Zbigniew Rusek:

Moim zdaniem, powinno się raczej zmniejszać liczbę przystanków autobusowych, natomiast zwiększać tramwajowych, ponieważ tramwaj podczas hamowania zwraca prąd do sieci, zaś autobus od hamowania i ruszania "co krok" trwoni olbrzymie ilości paliwa. Stąd też tramwaj powinien ieć gęściej rozmieszczone przystanki niż autobus, a także to AUTOBUS powinien mieć wszędzie "zieloną falę", a nie tramwaj (autobus powinien ja mieć nawet kosztem tramwaju). Niestety, w Krakowie jest odwrotnie (przystanki tramwajowwe nieraz co kilka kilometrów - przykładem ul. Igołomska, gdzie wszyskie są n/ż i jak nikt nie czeka, to tramwaj jedziie bez zatrzymania sporo kilometrów, a autobusowe nieraz są tak gęsto, że nie zdąży na dobre ruszyć i już ma przystanek; autobusy mają "czerwoną falę" a tramwaje zieloną, chociaż powinno być odwrotnie). Tramwaj jest jedynym pojazdem, który hamując oszczędza energię.

Najlepiej, żeby autobusy jeździły tylko od pętli do pętli :)

B
Brawo
Ale przejście z uporczywą sygnalizacją zostało.
Z
Zbigniew Rusek
Moim zdaniem, powinno się raczej zmniejszać liczbę przystanków autobusowych, natomiast zwiększać tramwajowych, ponieważ tramwaj podczas hamowania zwraca prąd do sieci, zaś autobus od hamowania i ruszania "co krok" trwoni olbrzymie ilości paliwa. Stąd też tramwaj powinien ieć gęściej rozmieszczone przystanki niż autobus, a także to AUTOBUS powinien mieć wszędzie "zieloną falę", a nie tramwaj (autobus powinien ja mieć nawet kosztem tramwaju). Niestety, w Krakowie jest odwrotnie (przystanki tramwajowwe nieraz co kilka kilometrów - przykładem ul. Igołomska, gdzie wszyskie są n/ż i jak nikt nie czeka, to tramwaj jedziie bez zatrzymania sporo kilometrów, a autobusowe nieraz są tak gęsto, że nie zdąży na dobre ruszyć i już ma przystanek; autobusy mają "czerwoną falę" a tramwaje zieloną, chociaż powinno być odwrotnie). Tramwaj jest jedynym pojazdem, który hamując oszczędza energię.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie