MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Toledo na pięciu "garach"

Redakcja
Recepta na to, jak z limuzyny niższej klasy średniej uczynić samochód o sportowym zacięciu, jest prosta: mocniejszy silnik pod maską, twardsze zawieszenie, szczypta agresji, aluminiowe obręcze kół. W taki właśnie sposób powstała reprezentacyjna wersja seata toledo.

Topowy model seata toledo posiada bogate wyposażenie wnętrza oraz pięciocylindrowy, 150-konny silnik

 Nadwozie samochodu o wymiarach: 4439/1742/1436 mm jest przykładem pojemnego, wygodnego i przestronnego sedana. W kokpicie toledo może jednorazowo podróżować pięć dorosłych osób, choć tak naprawdę, jak w większości przypadków, wygodnie będzie czterem. Z zewnątrz toledo w usportowionej wersji nie różni się praktycznie niczym od wersji uboższych. Na próżno szukać by tutaj spoilerów i płatów dociskowych. Mimo to auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie.
 Wrażenie solidności nadwozia przenosi się także do wnętrza toledo. Producent pojazdu zadbał o to, aby w kokpicie auta nie zabrakło seryjnie tego wszystkiego, co w tej klasie samochodu zalicza się dzisiaj do standardu. Tak więc toledo posiada skórzano-zamszową tapicerkę, pokryte skórą koło kierownicy i gałkę dźwigni zmiany biegów, cztery poduszki powietrzne, elektronicznie sterowaną klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby i regulowane lusterka, znakomitej jakości sprzęt grający oraz regulowane fotele z elektroniczną pamięcią ustawienia. Seryjne wyposażenie auta obejmuje także systemy: ABS i EBD. Po uiszczeniu dodatkowej opłaty seat toledo może zostać wyposażony w elektrycznie odsuwany dach oraz zmieniarkę płyt CD.
 Wspominając o twardszym niż normalnie zawieszeniu toledo mieliśmy na myśli kolumny McPhersona oraz stabilizator w przedniej części podwozia i belkę skrętną w kształcie litery H z tyłu. Do tego hamulce z czterema tarczami (przednie wentylowane) oraz zębatkowe, hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
 Głównym atutem usportowionej wersji seata toledo jest jego silnik. Pięciocylindrowy, dwudziestozaworowy, widlasty, umieszczony z przodu poprzecznie do osi pojazdu. Jest to dokładnie taka sama jednostka napędowa, jaką w niektórych modelach stosuje Volkswagen. Z pojemności skokowej 2324 cm sześc. uzyskuje ona maksymalną moc 150 KM przy 5700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 210 Nm w zakresie od 1750 do 4600 obr./min. Ważący 1303 kilogramów seat toledo od 0 do 100 km/godz. przyspiesza w 9,2 sekundy, osiągając szybkość maksymalną 216 km/godz. Wszystko to zaś w asyście i kosztem 9,3 litra średniego zużycia paliwa.
 Pewne kontrowersje wzbudza cena samochodu. Wynosi ona 97 tysięcy złotych i o prawie 20 tysięcy przewyższa kwotę, jaką trzeba wyłożyć, aby dokonać zakupu na przykład alfy romeo 156. Wiele zależy zatem od gustów i indywidualnych upodobań. Na pewno dużą zaletą seata toledo, odróżniającą go od konkurencji, jest bogate wyposażenie seryjne wnętrza. Czy jednak warte aż takich pieniędzy?

MH

pozostałe dane samochodu Seat Toledo V5:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski