Topnieją pieniądze

BK
OŚWIĘCIM. Zima nie odpuszcza. Kolejny jej atak oznacza dalsze koszty. Z puli 896 tys. zł, przeznaczonej na zimowe utrzymanie, wykorzystano prawie trzy czwarte, a są to pieniądze na cały rok.

Wczoraj rano na ulicach Oświęcimia było biało. Służby drogowe po nocnych, obfitych opadach śniegu skupiły się na odśnieżeniu głównych traktów. Poważne problemy mieli kierowcy na ulicach wewnątrzosiedlowych. Znów zaspali właściciele i zarządcy posesji. Ciężko, szczególnie osobom starszym było chodzić po zaśnieżonych i oblodzonych chodnikach.

Urzędnicy mają nadzieję, że był to ostatni taki atak zimy. Pieniądze na utrzymanie dróg szybko topnieją. - Na 2010 rok zaplanowaliśmy 896 tys. zł, w tym 300 tys. zł na drogi gminne, 364 tys. drogi wewnętrzne, a ponadto 232 tys. zł na drogi powiatowe - wyliczają w oświęcimskim magistracie.

Większość z tych kwot została mocno nadszarpnięta, a - jak podkreślają w urzędzie - wspomniana pula obejmuje także nakłady na zimowe utrzymanie pod koniec roku, bo można spodziewać się także opadów śniegu w grudniu czy nawet w listopadzie.

- Do tej pory wydano 424 tys. zł na odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych, a powiatowych 232 tys. zł - twierdzą w urzędzie.

Jak dodają, zimowe utrzymanie dróg stanowi znaczne obciążenie dla budżetu miasta, ale nie będzie mieć to wpływu na stan dróg w mieście w pozostałych częściach roku. Na letnie utrzymanie dróg oraz remonty miasto ma zaplanowane osobne środki. Umowa na zimowe utrzymanie dróg podpisana jest na cały rok, jednak wyłoniona w przetargu firma, czyli Zakład Usług Komunalnych otrzymuje pieniądze za faktycznie wykonaną usługę.

W Oświęcimiu drogi główne, jezdnie dróg gminnych, stanowiących ważne ciągi w układzie komunikacyjnym, w tym drogi, po których kursują autobusy, drogi w rejonie Rynku, miejsca postojowe w strefie płatnego parkowania, utrzymane są w pierwszym standardzie, czyli na czarno. Pozostałe utrzymywane są w drugim standardzie, czyli odśnieżane są na całej długości, posypywane na skrzyżowaniach z drogami, odcinkach o nachyleniu więcej niż 4 proc., odcinkach decydujących o możliwości ruchu, na całej długości, gdy występuje gołoledź itp.

(BK)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie