Tramwaj wzdłuż ulicy Opolskiej? Na Azorach mają inną propozycję

Sylwia NowosińskaZaktualizowano 
Fot. Andrzej Banaś
Komunikacja. Linia tramwajowa na Azory powstanie najpóźniej w 2020 roku. Początkowo tory miały zostać wybudowane wzdłuż ul. Opolskiej. Mieszkańcy apelują do urzędników o wprowadzenie zmian.

Ma to być drugi etap budowy linii tramwajowej łączącej Kro­wodrzę Górkę i Górkę Narodową. Na razie nie jest jeszcze znana dokładna data budowy linii na Azory, ale mieszkańcy już zgłaszają wnioski o zmianę trasy tramwaju.

Chcieliby, aby odcinek w kierunku Azorów rozpoczynał się przy ul. Bratysławskiej, a następnie biegł ulicami Wybickiego oraz Ra­dzikowskiego i docierał do ul. Weissa, gdzie obecnie znajduje się pętla autobusowa na osiedlu Azory.

– Zdaniem mieszkańców tramwaj przy ul. Opolskiej nie jest najlepszym rozwiązaniem – tłumaczy Jakub Kosek, radny miejski i przewodniczący Dzielnicy IV Prądnik Biały.

– Do przystanku przy ul. Opolskiej trzeba pokonać dość spory odcinek drogi pieszo, a w pobliżu jest kilka autobusów, z których można skorzystać – dodaje Kosek. Mieszkańcy złożyli już wniosek o wprowadzenie poprawek w planach miejscowych dla obszaru Azory – rejon ulic Sta­chie­wicza i Czerwień­skie­go, a także Azory Park.

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu na razie nie mogą jednoznacznie ustosunkować się do propozycji mieszkańców, wspieranych przez przewodniczącego dzielnicy. Ich zdaniem jest jeszcze za wcześnie na ostateczne decyzje. Na razie ZIKiT pozostaje przy stanowisku, że poprowadzenie trasy tramwaju wzdłuż Opolskiej to dobry pomysł.

– Kiedy powstanie tam linia tramwajowa, część kursów autobusów może zostać przesunięta na inny obszar – tłumaczy Michał Pyclik z ZIKiT. Przyznaje także, że mieszkańcy, którzy mają do wyboru podróż autobusem i tramwajem, chętniej wybierają tramwaj.

– Na razie będziemy ogłaszać przetarg na pierwszy etap tramwaju na Górkę Narodową w trybie „Zaprojektuj i zbuduj”– tłumaczy Michał Pyclik.

W tym roku rozpoczynają się także prace nad pozyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla tramwaju na Azory.

– Prace nad projektem linii tej są obecnie w fazie planowania. To bardzo dobry moment dla mieszkańców na zgłaszanie uwag. Wszystkie ich głosy będą brane pod uwagę – zapewnia Michał Pyclik.

Pod koniec ubiegłego roku dyrektor ZIKiT Jerzy Marcin­ko mówił na łamach „Dziennika Polskiego”, że miasto planuje, aby linia tramwajowa na Azory powstała do 2020 roku. Michał Pyclik dodaje, że prace rozpoczną się najwcześniej dopiero za 2 – 3 lata. Linie tramwajowe na Górkę Narodową i Azory mają usprawnić komunikację miejską na północy Krakowa.

sylwia.nowosinska@dziennik.krakow.pl

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Tramwaj wzdłuż ulicy Opolskiej? Na Azorach mają inną propozycję - Dziennik Polski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 16

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
h
henrk

najlepszym rozwiązaniem byłaby linia tramwajowa Salwator- Cichy Kącik -Azory wzdłuż ulicy Piastowskiej, Głowackiego i kładką lub tunelem przez tory do Weissa , albo od razu zakończenia pętlą przy Galerii Bronowice.

zgłoś
K
Krakowianin

Sam chodzę na przystanek tramwajowy prawie 10 min i NIE uważam to za jakikolwiek problem czy wysiłek!!! W dodatku na na tej linii są już 3 NOWE i BARDZO KOSZTOWNE skrzyżowania, więc ruszanie ich to kolejne WYRZUCANIE PIĘNIĘDZY W BŁOTO.

MAMY JUŻ DOŚĆ HAŁASU I WYSOKICH PODATKÓW!

zgłoś
R
Ryszard

Linia przy Wybickiego i aż do IKEI to dobry pomysł. Obsłuży całe osiedle, a jak się miasto wzbogaci to mozna wybudować i wzdłuż opolskiej

zgłoś
m
m

Pomysł aby zmieniać przebieg tramwaju jest bez sensu. Mieszkańcy Prądnika i północna część Opolskiej zostaną bez połączenia. Nie sensu przesuwać tramwaju na południe tam jest przecież linie na Bronowice. Linia Przy Opolskiej obejmie swoim zasięgiem największą liczbę mieszkańców.

zgłoś
A
Azorek

Po co zmieniać cokolwiek w okanach miejscowych skoro od 30 lat wiadomo którędy pójfzie linia na Azory. Po to budowano kładkę nad Opolską z uwzględnieniem miejsca na tramwaj żeby nie robić tej oracy dwa razy. Mam rozumieć Jakub Kosek chce zlikwidować linie 139 bo do tegota zmiana się sproeadza.

zgłoś
A
Azory

petla gdzies w okolicy galeri bronowice powinna byc, tam powinien byc tez wielki parking park and ride. Moze miasto by dostalo czesc pieniedzy na ta inwestycje wlasnie od tych centrow handlowych, ikea, galeria bronowice, obi, castorama...

zgłoś
G
Gość

zyjesz w miescie, chciałbys miec wszedzie blisko, wszedzie wygodnie, ale nie potrafisz zaackeptowac rozwoju miasta - wypad do giebułtowa

zgłoś
88888

petla powinna dochodzic do ROK albo conrada, ewentualnie do galerii bronowice

zgłoś
T
Tomekc14

Tak postąpiono po 2WŚ w Stanach Zjednoczonych. Skasowali tramwaje i zastąpili autobusami i metrem. Ta koncepcja się średnio sprawdziła, jej skutki amerykanie odczuwają do dziś.

zgłoś
w
wa

Zaraz będzie inna grupa mieszkańców, która będzie protestować. Miasto musi się wreszcie na coś zdecydować i konsekwentnie realizować a nie szarpać się latami.

zgłoś
a
azorczyk

Niech tramwaj jedzie tak, żeby było wygodnie do niego wsiąść, a nie drałować 1000m zanim na horyzoncie pokaże się przystanek....

zgłoś
W
Wybickiego 1

Na tramwaj przez Wybickiego , dość , że mam pod blokiem "sajgon"z autami i tramwajami

zgłoś
a
azory i krowodrza

Jestem za, same plusy:
- pętla na Krowodrzy nie będzie przeciążona
- polepszy się dojazd na stację kolejową Łobzów
- lepszy dojazd na pętlę autobusową Azory
- zniknie problem mieszkańcy przy pętli, którzy narzekali, że tramwaj będzie jechał po oknami
- Opolska jest dobrze skomunikowana - dużo autobusów
- poprowadzenie tramwaju ulicą Wybickiego będzie tańsze - nie trzeba dużych przebudów - wystarczy poprowadzić środkiem - pasem zieleni, przesunąć północną jezdnię trochę na północ i zwęzić trochę trawnik przy drzewostanie od strony północnej, gdzie jest na to miejsce
- od Wybickiego do pętli na Azorach jest jakby rezerwa terenu (niezabudowane)
- wygodniejszy dojazd do supermarketów tesco i biedronka, parków i kościoła
- skorzystają mieszkańcy okolicznych osiedli i ulic - np. Radzikowskiego, Stachiewicza

zgłoś
T
To dopiero głupota

"Zabraknie prądu dla tramwajów". Jezu, Ty tak na serio? Dawno się tak nie ubawiłem.

zgłoś
G
Gość

Opolska jest szeroką arterią, gdzie autobusy mogłyby jeździć bardzo szybko (jeśli zlikwidowano by czerwoną falę i wybudowano kładki dla pieszych), czyli budowa tramwaju byłaby tam psuciem komunikacji autobusowej. Pewnie kilka linii autobusowych poszłoby "do piachu", jak to zwykle jest po oddaniu każdej inwestycji tramwajowej. Niedługo nie będzie czym zasilać tramwajów (zabraknie prądu) i może wtedy urzędnicy łaskawie przeproszą autobusy. Tramwaje powinny być tylko tam, gdzie nie ma warunków dla przeprowadzenia dobrej komunikacji autobusowej a najlepiej, by było metro, które - w przeciwieństwie do tramwajów - nie utrudnia ruchu autobusom. Może by zacząć likwidować tramwaje.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3