Transport 2017: Najpierw duże utrudnienia, a później rewolucja

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Od przebudowy ul. Basztowej rozpocznie się w przyszłym roku program remontów torowisk. Po nim jesienią ma być wprowadzona nowa siatka połączeń, zgodnie z którą tramwaje będą kursować co 6 i 12 minut, a nie 10 i 20 jak obecnie.

- Chcemy, aby system 6 i 12 minut dotyczył wszystkich linii tramwajowych - podkreśla wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.

W przypadku autobusów zasady mają być inne (jeszcze nie ma ostatecznej wersji). Nowy system w pełni zostanie przedstawiony w przyszłym roku. Zmiany mogą bowiem być wprowadzane od października. Wcześniej urząd nie bierze tego pod uwagę ze względu na planowaną przebudowę ul. Basztowej. Inwestycja ma się rozpocząć w marcu. Prace zostaną przeprowadzone na odcinku od ul. Długiej do ul. Pawiej, łącznie z remontem skrzyżowań z tymi ulicami. Przypomnijmy, że to trzeci etap przebudowy układu drogowego przy Plantach wraz z nową organizacją ruchu, czyli wprowadzeniem jednego kierunku jazdy dla samochodów.

Krakowianie muszą więc liczyć się z tym, że przez pół roku będą duże utrudnienia i zmiany w rozkładach jazdy. Według urzędników nie można w takiej sytuacji zwiększać częstotliwości kursów tramwajów, bowiem wszystkie nie pomieściłyby się na torowiskach w rejonie Poczty Głównej.

W tym roku rozpocznie się również przebudowa na rondzie Kocmyrzowskim. Ma ona polegać na wymianie całego układu torowego, sieci trakcyjnej wraz ze słupami trakcyjnymi oraz oświetleniem.

Równocześnie modernizowana jest podstacja trakcyjna Bieńczyce. Prace zakończą się tam w 2017 r. Także w przyszłym roku, po wykonaniu dokumentacji projektowej, miasto ogłosi przetarg na przebudowę ulic Zwierzynieckiej, Kościuszki, pętli tramwajowej „Salwator” i podstacji trakcyjnej Tenczyńska. Realizację wszystkich tych inwestycje zaplanowano na 2018 rok.

W tym samym roku ma być przebudowana ul. Krakowska i al. Solidarności, na odcinku od pl. Centralnego do ul. Bulwarowej. Plany dotyczące ul. Krakowskiej zaprezentowano wczoraj podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa. Radni byli oburzeni, że przy okazji tej inwestycji Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej nie planuje ułożenia sieci ciepłowniczej. Ta sprawa ma zostać jeszcze wyjaśniona w urzędzie.

W planach magistratu są także remonty torowisk na ul. Starowiślnej (2020 roku) i ul. Królewskiej - od Alej Trzech Wieszczów do ul. Rydla (2021 rok). W tym ostatnim przypadku dodatkowo przebudowana zostanie pętla tramwajowa Bronowice Małe oraz skrzyżowanie ulicy Królewskiej z Alejami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zdzisław
Zbyszku, a może by tak udać się na urlop do Kobierzyna, byś wyleczył swe skołotane nerwy ... tam tramwaje jeszcze nie docierają
Z
ZIbi
ZIKiT śpi, nie widzi tragicznego stanu torowiska na Al. Jana Pawła II od Pl. Centralnego im. Ronalda Reagana i na ul. T. Ptaszyckiego...chyba, że w planach jest likwidacja tego odcinka? Co z dalszą częstą torowiska od ul. Bulwarowej do ul. Ujastek Mogilski czyżby tu stan torowiska był zadowalający? Ktoś w ogóle panuje nad chaosem jaki panuje w ZIKiT?! Co za "wybitny znawca(y)" podejmuje decyzje? Można poznać jego (ich) nazwisko(a)? Chętnie zasponsoruję okulary tym osobom...choć, gdyby wsiedli do tramwajów na tych odcinkach mogliby nawet nic nie widzieć...na pewno poczują "extra komfort" wystarczy, że się pofatygują i przejadą...ale oni zapewne nie jeżdżą komunikacją miejską tylko swoimi prywatnymi bądź służbowymi samochodami więc czego tu od nich wymagać!?
G
Gość
Nie dawać tramwajów co 6 i 12 minut, gdyż już obecna ich częstotliwość powoduje tworzenie się sznurów tramwajowych, na czym cierpią autobusy -zwłaszcza te zmuszone do jazdy po wspólnych pasach tramwajowo-autobusowych, które już obecnie w godzinach szczytu są zakorkowane tramwajami. Także krzyżowanie się autobusów z tramwajami powoduje to, że tramwaj (które - niestety - na światłach dostają priorytet przed autobusami, a tak być nie powinno) utrudniają ruch autobusom. lepiej, by zwiększono częstotliwość kursowania AUTOBUSÓW, ponieważ obecnie jest tak, ze tramwaje jeżdżą zbyt często, zaś autobusy- zbyt rzadko. Dać więcej autobusów i mniej tramwajów oraz wreszcie wprowadzić priorytet dla autobusów na sygnalizacjach świetlnych. Nawet kosztem tramwaju (czyli gdy się krzyżuje autobus z tramwajem - tramwaj powinien mieć czerwone a autobus zielone - bez zatrzymania się).
v
vsdb
Rewolucja to już była i raczej wolałbym ,żeby się nie powtórzyła .

Natomiast ekipa Majchrowskiego przejdzie do historii nie jako rewolucyjna ale aferowa
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie