Transportowa debata o przesiadce na pociąg i rower. Spotkanie w Radziszowie z cyklu "Region ma głos"

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Udostępnij:
Mieszkańcy gminy Skawina mogli porozmawiać o transporcie, szybkiej kolei, parkingach, rozbudowie dworca i ścieżkach rowerowych. Debata na te tematy z udziałem m.in. marszałka Jacka Krupy i wiceburmistrza Tomasza Ożoga była w Dworze Dzieduszyckich w Radziszowie.

Urząd Marszałkowski organizuje cykl debat „Region ma głos” z udziałem władz regionu. Spotkanie w Radziszowie nie cieszyło się zainteresowaniem mieszkańców. Prelegenci powtarzali informacji, które wielokrotnie były już omawiane przy równych okazjach.

Marszałek Jacek Krupa podkreślał konieczność działań związanych z integracją transportu.

– Nawet największe zachęty do korzystania z pociągów nie dadzą efektu, jeśli nie będziemy myśleć o transporcie na terenie województwa w sposób zintegrowany. Nie wystarczy, że podstawimy w Skawinie dobry pociąg, jeżeli zabraknie wygodnych przystanków, miejsc parkingowych i przyjaznego otoczenia. Dlatego przeznaczamy spore środki unijne na budowę parkingów typu park&ride, na węzły przesiadkowe, zakup autobusów oraz na zintegrowany bilet, czyli Małopolską Kartę Aglomeracyjną – mówił Jacek Krupa.

Wśród prelegentów, ekspertów w dziedzinie transportu byli dr inż. Marek Bauer, prodziekan Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej, Peter Jancovic, dyrektor zarządzający Leo Express i Łukasz Kurlit, reprezentujący Skawiński Alarm Smogowy.

Prelegenci zgodnie mówili, że rozwój regionu wiąże się z komunikacją. Zwracali uwagę na przeszkody w funkcjonowaniu transportu kolejowego, z którym Skawina wiąże duże nadzieje. Te przeszkody to długotrwałe remonty. Jednak samorządowcy zapewniali, że po zakończeniu remontów przejazd będzie bardzo sprawny.

– Żadnym innym środkiem transportowym nie da się dojechać ze Skawiny do centrum Krakowa szybciej niż pociągiem – zaznacza Krupa.

Natomiast wiceburmistrz Skawiny Tomasz Ożóg przypominał o trwających inwestycjach związanych z modernizacją skawińskiego dworca oraz budową parkingów i miejsc przesiadkowych dla podróżujących z okolicznych wiosek, ale także budową ścieżek rowerowych oraz poszerzonych chodników, na których obok pieszych będzie dopuszczony ruch na hulajnogach i rowerach.

Mieszkańcy podczas debaty wyrażali zadowolenie z powstających ścieżek rowerowych, ale prosili, żeby po ich wybudowaniu, zorganizowaniu ktoś jeszcze o nie dbał. Dawali przykład Lasu Bronaczowa, gdzie po zimie ścieżki zostały zaniedbane, a przejazd po nich jest utrudniony.

ZOBACZ KONIECZNIE:

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 14. "Biber"

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mateusz 18,6
przyłączyć Skawiną do Krakowa to zniknie pedofilia akceptowana przez władze
Dodaj ogłoszenie