Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwa przebudowa ulicy Krakowskiej. Zobacz, jak postępują prace [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Przebudowa ul. Krakowskiej trwać będzie do stycznia 2020 roku
Przebudowa ul. Krakowskiej trwać będzie do stycznia 2020 roku Anna Kaczmarz
Krakowscy urzędnicy planują kolejne gigantyczne ograniczenia w ruchu. Jeszcze bardziej ucierpią m.in. pasażerowie komunikacji miejskiej. Nowe zmiany spowodowane są trwającą od 23 marca modernizacją ul. Krakowskiej, która obecnie jest całkowicie nieprzejezdna. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace

W ramach modernizacji ulicy Krakowskie przebudowane zostanie również jej skrzyżowanie z ul. Dietla i Stradomską (wymienione zostanie na nim m.in. torowisko tramwajowe). W związku z tym, od 18 maja, przez ok. 7 miesięcy, cały czas zamknięta będzie jedna jezdnia ul. Dietla.

W pierwszym etapie robót, na odcinku od mostu Grunwaldzkiego do skrzyżowania z ul. św. Sebastiana, kierowcy poruszać będą mogli się - po jednym pasie w każdym z kierunków - tylko tzw. jezdnią południową (tą od strony ul. Krakowskiej). W kolejnym etapie, od 1 września, ruch zostanie przeniesiony na jezdnię północną (od strony ul. Stradomskiej).

- Proszę jednak pamiętać, że już teraz, na długim odcinku ul. Dietla (od ul. Bożego Ciała do ul. św. Sebastiana), kierowcy i tak poruszają się tylko po jednym pasie w każdym z kierunków. Z tym, że osobnymi jezdniami. Na skrajnych pasach są bowiem wyznaczone miejsca parkingowe - mówi Bartosz Piłat, rzecznik Zarządu Transportu Publicznego.

Oczywiście urzędnicy w swoim stylu przekonują, że zmiany te „nie wpłyną negatywnie na przepustowość” ulicy Dietla. Trzeba pamiętać jednak, że w tym samym czasie wciąż zwężone będzie też m.in. newralgiczne skrzyżowanie Alej Trzech Wieszczów z ul. Królewską i Karmelicką (w pełni otwarte ma zostać dopiero w lipcu). To oznacza, że sytuacja komunikacyjna w mieście zostanie jeszcze bardziej skomplikowana.

A zmian będzie jeszcze więcej. Najpoważniejsze - dotyczące pasażerów komunikacji miejskiej - wprowadzone zostaną 22 czerwca. Do wyłączonych już z ruchu torowisk m.in. w ul. Krakowskiej i Królewskiej, dołączy wtedy torowisko wzdłuż ul. Dietla. Automatycznie tramwaje przestaną kursować również przez ul. Kapelanka i Monte Cassino. W efekcie kolejna część linii tramwajowych zostanie prawdopodobnie zawieszona.

- Szczegóły zmian w rozkładach jazdy nie są jeszcze ustalone. Zapewne część linii tramwajowych, kursujących np. z Ruczaju, zostanie skierowana na trasę objazdową przez ul. Starowiślną. Wzdłuż ul. Kapelanka i Monte Cassino będzie z kolei kursować autobusowa komunikacja zastępcza - mówi Bartosz Piłat. - Oczywiście oferta przewozowa zostanie ograniczona, ale nie zapominajmy, że będzie to okres wakacyjny, gdy o ok. 30 proc. mniej osób korzysta z komunikacji miejskiej - dodaje.

Tramwaje powrócą na ulicę Dietla 1 września, czyli tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego. Ale wciąż nie będą mogły przejechać przez jej skrzyżowanie z ul. Krakowską na wprost, w stronę ul. Starowiślnej. Będą mogły za to skręcać z ul. Dietla w ul. Stradomską.

W pełni ruch tramwajowy na ul. Dietla zostanie przywrócony dopiero 1 października. A na ul. Krakowskiej od 22 listopada. Remont tej ostatniej ulicy - którego koszt to około 94 milionów złotych - potrwa do stycznia 2020 roku.

WIDEO: Tomasz Frankowski: Wynegocjujemy 100 mld zł więcej niż rząd PiS

Źródło: TVN24/x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski