Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trzeba przesunąć drogę, bo Kłaj poparł protesty

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Projektanci przygotują dodatkowy wariant przebiegu nowej drogi, planowanej pomiędzy trasami wojewódzką i krajową w gminach Gdów i Kłaj. To wynik protestów mieszkańców.

Nowy szlak komunikacyjny ma mieć status drogi wojewódzkiej. Zaprojektowano go od Pierzchowa przez Książnice i Łężkowice do trasy krajowej 94 w Targowisku. Jeszcze kilka tygodni temu wyglądało na to, że w tym roku uda się zakończyć opracowywanie dokumentacji dla inwestycji, której inicjatorem była gmina Gdów, a partnerami zostali gminy Kłaj i Bochnia, powiat wielicki i województwo małopolskie.

Na proponowany przebieg „łącznika” nie zgodzili się jednak mieszkańcy Łężkowic, którzy wnioskowali o przesunięcie planowanego traktu o kilkaset metrów na wschód. Chodziło o to, by jezdnia powstała jak najbliżej zbiornika wody w Łężkowicach, bo inaczej pomiędzy nim, a projektowaną drogą pozostałby rozległy teren - są to działki budowlane - z których nie można byłoby już korzystać. Jak już informowaliśmy, protest mieszkańców poprała gmina Kłaj, która zwróciła się do Zarządu Dróg Wojewódzkich z wnioskiem o korektę projektu.

W poniedziałek zapadła decyzja o opracowaniu dodatkowego wariantu przebiegu drogi. - Dla nas to dobre postanowienie. Zależy nam, by trasa ta była jak najbardziej oddalona od zabudowań, a jest w Łężkowicach miejsce, by w ten sposób ją poprowadzić - powiedział nam wczoraj sekretarz Kłaja Zbigniew Fic.

Mniej entuzjazmu dla decyzji ZDW było w Gdowie. - Dostaliśmy już aneks do porozumienia w sprawie tego projektu. Podpiszemy go, bo nie mamy innego wyjścia - stwierdził wójt Zbigniew Wojas, który był zwolennikiem budowy drogi w dotychczasowym wariancie. Bo, jak argumentował, na wprowadzenie zmian w projekcie potrzeba czasu, a w 2018 roku nie będzie już raczej szansy, by zdobyć na tę inwestycję fundusze unijne.

Nowa trasa ma usprawnić przejazd przez gminę Gdów, która ma dziś zły dojazd do drogi krajowej 94. Ma też ułatwić dojazd m.in. wszystkim kierującym się na Łapczycę i Siedlec oraz przyczynić się do poprawy dostępności autostrady poprzez węzeł Targowisko dla samochodów jadących od strony Gdowa.

„Łącznik” ma mieć ok. 4 km, koszty jego budowy są szacowane na 20 mln zł. Dodatkowy wariant przebiegu tej trasy powinien być opracowany do końca 2017 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski