Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

   Trzy pytania

Redakcja
Rozmawiamy z Gianni Ciao z Izby Handlowej regionu Molise

   - Co skłoniło przedsiębiorców z włoskiego regionu Molise do przyjazdu do Krakowa?
   - Oficjalne relacje między Małopolską a Molise zostały nawiązane już ponad dziesięć lat temu: w 1994 r. nasz region podpisał umowę o współpracy z województwem małopolskim. Jednak dopiero po wejściu Polski do Unii Europejskiej pojawiły się szersze możliwości współpracy. Wystawa "Molise w Krakowie" w Pałacu Sztuki, która potrwa do 29 maja, jest pierwszą prezentacją naszego regionu na tak dużą skalę. Chcemy dzięki niej wypromować nasze regionalne produkty.
   - Jakie to produkty?
   - Typowo włoskie: czerwone i białe wino, olej z oliwek, sery, makarony, wędliny, kawa. Molise to region bogaty w trufle i oliwki, a także prawdziwy raj dla amatorów owoców morza. Mamy też jedyne w swoim rodzaju wino, dojrzewające w specyficznym mikroklimacie - Tintilia. Jego nazwa w lokalnym dialekcie oznacza ślad, jaki może zostawić na obrusie ten gęsty, czerwony napój. Wśród piętnastu przedsiębiorców, którzy prezentują w Krakowie swoją ofertę, większość reprezentuje branżę spożywczą.
   - Czego oczekujecie od małopolskich przedsiębiorców?
   Liczymy na zawarcie korzystnych umów handlowych. Większość naszych produktów powstała w małych, rodzinnych zakładach - takie właśnie firmy dominują w regionie Molise, gdzie nie ma wielkich zakładów. To dobra luksusowe, które nie nadają się na półki supermarketów, lecz do specjalistycznych sklepów lub delikatesów. Mamy jednak kilka towarów, które ze względu na swoją niską cenę mogą być także sprzedawane masowo.
Notowała
BEATA CHOMĄTOWSKA

Mówią włoscy przedsiębiorcy:

   Giancarlo Perrella, firma turystyczna Miramad Travel:
   Molise to jeden z najmniejszych regionów we Włoszech, ale bardzo ciekawy turystycznie. W prowincji Izernia znajduje się prawdziwe zagłębie trufli. W Molise działa słynna fabryka dzwonów, jedna z najstarszych w Europie, nazwana imieniem Jana Pawła II, który kiedyś ją odwiedził. Z myślą o polskich turystach przygotowaliśmy kilka programów wycieczkowych.
   Giovanni Venuto, firma DolceAmaro:
   Chcemy eksportować do Polski wyroby czekoladowe, przeznaczone specjalnie do kawy. Niektóre z nich to nowość na polskim rynku. Na przykład ziarna kawowe w czekoladzie. Zamierzamy je oferować w delikatesach i kawiarniach. Udało się nam już nawiązać kontakty z przedstawicielami dwóch krakowskich firm: Wierzynek i Pożegnanie z Afryką, liczymy też na współpracę z delikatesami Alma.
   Claudio Cipressi, firma Cantine Cipressi:
   Nasza firma, bardzo młoda, bo działająca na rynku od 2004 r., sprzedaje wina z Molise: białe i czerwone, kilka gatunków, od stosunkowo tanich do tych z wyższej półki. Moja wizyta w Krakowie to pierwsza próba wyjścia z naszą ofertą za granicę i jednocześnie pierwszy kontakt z polskim rynkiem. Zauważyłem, że ludzie sięgają coraz częściej po dobra określane mianem luksusowych, jak dobre gatunkowo wino. Dlatego sądzę, że to najlepszy moment, aby zaistnieć na polskim rynku.(B.CH.)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski