W programie Youngster wiedza gimnazjalistów nie jest mierzona ocenami, ani wynikami klasówek. Nie ma także odpytywania przy tablicy i prac domowych. Dzięki temu nauczyciele mają więcej czasu na nauczanie, a uczniowie stają się bardziej otwarci. Bez stresu przed otrzymaniem negatywnej oceny, aktywnie uczestniczą w zajęciach i wykazują się inicjatywą.
W programie największy nacisk kładziony jest na pobudzanie wewnętrznej motywacji ucznia - zarówno przez liczne konkursy, jaki i odmienną od zwykłych lekcji formę zajęć, podczas których odbywają się zabawy językowe, festiwale piosenki czy wspólne czytanie poezji. Dzięki takiej metodzie uczniowie pogłębiają swoją wiedzę, uczą się wykorzystywać język w praktyce i osiągają lepsze efekty w nauce. Nie bez znaczenia jest również system nagradzania, w którym pod uwagę brany jest przyrost wiedzy ucznia, a nie tylko wynik końcowego testu.
- Niestety, od lat uczniowie ze szkół wiejskich osiągają niższe wyniki z egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego niż ich rówieśnicy w miastach. Przez to przedmiot ten może stanowić główną przeszkodę dla znacznej części młodzieży z terenów wiejskich w dostępie do szkół ponadgimnazjalnych. Program Youngster wychodzi naprzeciw temu problemowi - mówi Marek Zagórski, Prezes Fundacji EFRWP.
Zajęcia prowadzone w ramach programu Youngster są rozszerzeniem programu realizowanego w szkole i odbywają się w podziale na małe grupy, które odpowiadają poziomowi znajomości języka przez uczniów. Lekcje realizowane są w wymiarze 90 godzin dydaktycznych w roku szkolnym. Opłata za zajęcia jest symboliczna i wynosi zaledwie 5 złotych miesięcznie. Zebrane pieniądze przeznaczane są na potrzeby uczniów uczestniczących w zajęciach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?