Uczelnie wyższe lubią Facebooka. Rzadziej promują się na Twitterze.

Redakcja
EDUKACJA. Uczelnie nie pozostają w tyle za firmami i przedsiębiorstwami, które opanowała moda na promowanie się w portalach społecznościowych. Prym w zdobywaniu fanów wiodą uniwersytety z Krakowa.

- Publiczne uczelnie wyższe całkiem nieźle odnajdują się w nowych realiach komunikacyjnych - twierdzi Emanuel Kulczycki, adiunkt w Instytucie Filozofii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autor raportu "Uczelnie wyższe w mediach społecz-nościowych". - Znaczna część zauważyła już istnienie Facebooka i posiada tam oficjalny profil. W stosunku do uczelni, na przykład amerykańskich, polskie uczelnie bardzo słabo wykorzystują Twittera do promocji swoich wyników naukowych.

Z analizy uczelni publicznych wynika, że ponad 60 procent z nich ma już założony profil na Facebooku i informuje o tym na oficjalnej stronie uczelni. Miejsce to służy między innymi do informowania o uczelnianych sprawach, promowania się wśród kandydatów na studia czy zamieszczania zdjęć i notatek z akademickich wydarzeń.

Krakowskie uczelnie na tle całego kraju wiodą prym w zdobywaniu tzw. fanów swoich profili. Najwięcej obserwatorów na portalu Facebook ma Uniwersytet Jagielloński. Jak czytamy w raporcie, 8 lutego było ich 10 259. Zaraz za UJ uplasowała się Akademia Górniczo-Hutnicza z wynikiem 9148 fanów. Trzecie miejsce zajął Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Na czwartej pozycji znalazła się Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, a na piątej Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie.

Mniejszą popularnością wśród szkół wyższych cieszy się portal Twitter - tylko 14 procent uczelni ma na nim konto. Najwięcej fanów zdobyła tutaj Politechnika Śląska. 31 procent uczelni posiada za to swój kanał w serwisie YouTube, na którym zamieszcza filmiki i relacje wideo dotyczące życie akademickiego. Uczelnie zakładają również swoje blogi, spośród krakowskich uczelni ma taką stronę Akademia Górniczo-Hutnicza. Wykorzystywanych w sieci przestrzeni jest więcej - przykładowo konto na Naszej Klasie ma Uniwersytet Ekonomiczny, a Uniwersytet Pedagogiczny obecny jest w serwisie Goldenline, skupiającym się na rozwoju kariery i życia zawodowego.

Katarzyna Klimek-Michno

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3