Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

UFA wchodzi do Wisły Kraków

Bartosz Karcz(BK)
Czy wkrótce na koszulkach reklamę Tele-Foniki zastąpi inna firma?
Czy wkrótce na koszulkach reklamę Tele-Foniki zastąpi inna firma? Fot. WOJCIECH MATUSIK
Piłka nożna. Niemiecka firma będzie przy ul. Reymonta odpowiadać m.in. za marketing i promocję klubu. Ma również znaleźć sponsora na koszulki. Na początek jednak przeleje na konto „Białej Gwiazdy” sporo pieniędzy

Wisła Kraków podpisała umowę z niemiecką firmą UFA Sports. Współpraca z tą agencją ma objąć marketing i szeroko rozumianą promocję klubu z ul. Reymonta. UFA stworzy specjalny zespół, który będzie zajmował się interesami „Białej Gwiazdy”. Wisła po podpisaniu umowy dostanie również w najbliższym czasie pokaźny zastrzyk gotówki. Pozwoli on m.in. spłacić większość wierzycieli, jakich ma krakowski klub, co ma być kolejnym krokiem w wyjściu z finansowej zapaści i jednocześnie powinno pomóc w bezproblemowym uzyskaniu licencji na kolejny sezon, zarówno jeśli chodzi o ekstraklasę jak i europejskie puchary.

Najważniejszym zadaniem UFA Sports będzie przyciągnięcie do Wisły sponsorów, w tym tego, który zająłby główne miejsce na koszulkach piłkarzy „Białej Gwiazdy”. Z tym problemem krakowski klub nie potrafi się uporać od kilku lat, gdy w związku z ustawą antyhazardową z koszulek zniknęła reklama jednej z firm bukmacherskich. Zastąpiło ją logo Tele-Foniki, ale w Wiśle od dawna nie kryją, że chętnie podpisaliby umowę z partnerem zewnętrznym.

Związanie się z UFA Sports oznacza również, że w klubie zlikwidowany zostanie dział marketingu. Nie jest natomiast prawdą, że niemiecka firma zajmie się sprzedażą biletów na mecze Wisły, a takie informacje pojawiały się w ostatnim czasie.

UFA Sports nie jest anonimową firmą na rynku. Agencja ta działa na polu marketingu sportowego od końca lat 80. XX wieku. Obszarem jej działalności jest m.in. rynek mediów, sponsoring czy usługi doradcze z zakresu marketingu sportowego. Firma ta nie działa tylko w piłce nożnej, ale również m.in. w takich dyscyplinach, jak: boks, koszykówka, piłka ręczna czy hokej na lodzie.

Na podobnej zasadzie jak z Wisłą Kraków UFA Sports współpracuje z kilkoma klubami niemieckimi, m.in. takimi jak: FC Sankt Pauli Hamburg, Union Berlin czy SV Stuttgarter Kickers.

Agencja UFA Sports na polskim rynku współpracowała z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, będąc m.in. dysponentem praw do transmisji meczów reprezentacji. Obecnie agencja współpracuje z Ekstraklasą SA. To właśnie UFA Sports posiada prawa międzynarodowe do meczów ekstraklasy, dzięki czemu zmagania na polskich boiskach można oglądać w kilkudziesięciu krajach Europy oraz Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.

Po podpisaniu umowy pojawia się oczywiście pytanie, co UFA Sports będzie miała ze współpracy z Wisłą Kraków? Odpowiedź kryje się w jednym słowie – prowizja. Niemcy, jeśli znajdą sponsora dla klubu, będą mieli zagwarantowany odpowiedni procent od takiej umowy.

Pavlenka na celowniku

*Wisła jest zainteresowana pozyskaniem czeskiego bramkarza Banika Ostrawa, Jiriego Pavlenki. Skauci „Białej Gwiazdy” oglądali 21-latka w ostatnim meczu Banika ze Spartą Praga.

Pavlenka wypadł dobrze, co nie oznacza, że krakowski klub złoży mu ofertę.

Zainteresowanie Pavlenką wcale nie oznacza, że „Biała Gwiazda” rozstaje się definitywnie z Michałem Miśkiewiczem. Przy ul. Reymonta, rozglądając się za nowym bramkarzem, chcą jednak zabezpieczyć się na każdą ewentualność.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski