Będzie on sprawowany przez konsorcjum firm: Drogowa Trasa Średnicowa SA z Katowic, INTEGRAL sp. z o.o. z Katowic i Jerzy Bajer Firma Inżynierska ARCUS z Krakowa, a polegał będzie na zarządzaniu, kontroli i koordynacji całości inwestycji.
Kontrakt obejmuje wspomniany odcinek Lubień – Rabka Zdrój, który na potrzeby realizacji inwestycji został podzielony na trzy mniejsze: Lubień-Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała (wraz z budową tunelu) i Skomielna Biała – Chabówka (wraz z budową nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP na odcinku Rabka Zdrój – Chabówka).
jak informuje Iwona Mikrut, rzeczniczka GDDKiA w Krakowie, na 29 czerwca GDDKiA planuje się podpisanie umów, tym razem z wykonawcami dwóch pierwszych odcinków, czyli Lubień-Naprawa i Naprawa-Skomielna Biała. Wybrani zostali: polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD s.a. z Warszawy i korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa (odcinek Lubień-Naprawa mają wybudować za 521 519 095 zł 35 gr.) oraz Astaldi S.p.A z Rzymu (odcinek z 3-kilometrowym, dwukomorowym tunelem wybuduje za 968 871 778 zł 09 gr.).
Firma, która zbuduje trzeci (Skomielna Biała-Chabówka) została wybrana już wcześniej. To Salini Impregilo S.p.A. z Mediolanu. Zaoferowała cenę brutto 615 068 976 zł 27 gr. .
Odcinki przed i za tunelem mają powstać w czasie 22 miesięcy (od podpisania umowy). Budowa tego z tunelem ma trwać dłużej, bo 54 miesiące.
Koszt pełnienia nadzoru wyniesie ponad 27 mln 982 tys. zł.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?