Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Unijna kampania PO?

Anita Czupryn
Polityka. Burza wokół rządowego filmu na 10. rocznicę wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Spot „10 lat świetlnych”, obrazujący 10. rocznicę obecności Polski w Unii Europejskiej, którym we wtorek pochwalili się na konferencji prasowej premier Donald Tusk i wicepremier Elżbieta Bieńkowska, zdenerwował niejednego polityka.

Niezadowolenie wyraził koalicjant, czyli PSL. Januszowi Piechocińskiemu nie spodobało się, że w filmiku wykorzystano piosenkę McCartneya „Hey, Jude”.

Tantiemy trzeba płacić zagranicznemu twórcy, a Pie­cho­ciński wolałby zapłacić np. za równie piękną piosenkę „Przeżyj to sam”, wykonywaną przez polski Lombard. Poza tym rządowy spot wydał się szefowi PSL jednostronny, bo unijne zasługi zawłaszczyła Platforma.

Film nie spodobał się też PiS--owi. I nie chodzi o wysokie koszty – ponad 7 mln zł (w tym ponad 6 mln zł na zakup czasu antenowego).

Partia Jarosława Kaczyńskiego stwierdza, że filmik współfinansowany z publicznych pieniędzy jest w istocie elementem kampanii do Parlamentu Europejskiego. Politycy PiS zapowiadają wniosek do Państwowej Komisji Wyborczej. Spotowi przyjrzy się także NIK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski