Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uniwersalne auto do miasta i na trasę

Janusz Michalczak
Nowoczesny napęd o mocy 150 KM oraz niskie spalanie są jednymi z zalet Subaru XV 2.0i
Nowoczesny napęd o mocy 150 KM oraz niskie spalanie są jednymi z zalet Subaru XV 2.0i FOT. SUBARU
Subaru XV 2.0i. Główna atrakcja w naszej dziennikowej loterii jest dla wielu miłośników samochodów ucieleśnieniem motoryzacyjnych marzeń.

Marka Subaru, której rodowód sięga roku 1917, cieszy się bardzo dużą popularnością wśród miłośników motoryzacji ceniących sobie sportowe wrażenia od chwili pojawienia się na rynku modelu Impreza (1992).

Dostarczają ich również samochody o uniwersalnym przeznaczeniu, a wśród nich crossover Subaru XV 2.0i – auto łączące cechy samochodu osobowego i terenowego, które jest główną nagrodą w loterii „Dziennika Polskiego”.

Spokojna praca i świetne przyspieszenie

Prezentację ciekawych aut rozpoczynamy zwykle od opisu ich sylwetki. Jednak w przypadku Subaru nie sposób nie zacząć od informacji o technicznych walorach tego modelu.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim nowoczesny dwulitrowy silnik o mocy maksymalnej 110 kW (150 KM) przy 6000 obr/min. w układzie boxera, który dzięki tzw. przeciwwsobnemu układowi „boksujących się” cylindrów zwraca uwagę wysoką kulturą pracy – przede wszystkim bardzo niskim poziomem drgań. Jednostka ta ma dwa wałki rozrządu w każdej głowicy.

Ulepszono w niej aktywny system zmiany faz rozrządu (AVCS) oraz zoptymalizowano układ dolotowy, które odpowiedzialne są za dostarczenie znacznego momentu obrotowego przy niskich obrotach wału. Efektem jest połączenie mocy oraz wydajności z wyrafinowaną płynnością.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom auto błyskawicznie reaguje na dodanie gazu. Ma jednocześnie bardzo umiarkowany apetyt na paliwo, pali bowiem w cyklu mieszanym 6,9 l benzyny na 100 km. Minimalizuje je system start-stop , który automatycznie wyłącza silnik i uruchamia zaledwie w 0,35 sekundy.

Bezpieczeństwo, elegancja i wygoda

Auto prowadzi się bardzo pewnie i bezpiecznie, m.in. dzięki stałemu napędowi wszystkich kół Symmetrical AWD, który Subaru rozwija i konsekwentnie usprawnia od 1972 roku.

Subaru wyposażone jest w wiele systemów zapewniających bezpieczeństwo. Należy do nich czterokanałowy układ ABS (zabezpieczający przed blokowaniem kół przy mocnym hamowaniu) z funkcją elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD, a także asystent hamowania (Brake Assist) , który zwiększa intensywność hamowania awaryjnego, jeśli kierowca nie naciska pedału hamulca wystarczająco mocno. Na uwagę zasługuje również funkcja przewagi hamowania (Brake Override), pozwalająca zatrzymać samochód, nawet gdy gaz i hamulec są naciskane jednocześnie.

Auto ma bardzo ładną sylwetkę. Charakterystycznymi elementami przedniej maski są duże lampy, a także wloty powietrza. Na uwagę zasługuje duży 220 mm prześwit nadwozia, który zapewnia wygodne pokonywanie sporych przeszkód terenu. 17-calowe koła mają stylowe, aluminiowe felgi.

W eleganckim i bardzo wygodnym wnętrzu znajdziemy m.in. duży wyświetlacz z zegarem, pokazujący temperaturę, ostrzeżenia systemu kontroli serwisowej oraz komunikaty związane z bezpieczeństwem, np. dotyczące pracy układu stabilizacji toru jazdy (VDCS).

Dzięki przekazywanym na nim informacjom możemy czuwać nad ekonomią jazdy oraz trasą wytyczaną przez system nawigacji.

Subaru XV jest autem pojemnym. Może przewozić w tym samym czasie pięciu pasażerów i pięć walizek. Maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej to 1270 litrów.

Napisz do autora:
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski