Pozornie auto to bardzo przypomina fiata 500, czyli swojego małego protoplastę. Dopiero w zestawieniu z ludzką sylwetką widać, że Fiat 500L Trekking ma z nim niewiele wspólnego poza elementami zwłaszcza przedniej części karoserii. Jest autem dużo większym i bardziej przestronnym. Off-roadowy charakter tego pojazdu podkreślają zwłaszcza przedni spoiler i szerokie ochronne listwy drzwi bocznych.
Auto sprawdza się w każdym terenie
Samochód jest nie tylko bardzo wygodny, ale również przestronny. Jego bagażnik ma 455 litrów pojemności. Auto dysponuje poza tym wieloma praktycznymi schowkami. Użytkownicy Fiata 500L mają też do dyspozycji różne możliwości aranżacji wnętrza.
Na przykład fotel pasażera składa się w nim tworząc praktyczny stolik.
Bardzo funkcjonalna jest również tylna, dzielona kanapa, którą można przesuwać w przód lub w tył, a także - dzięki funkcji Fold&Tumble - składać jednym ruchem dla uzyskania płaskiej powierzchni bagażowej. Pasażerowie tylnej kanapy siedzą wyżej niż pasażerowie przednich miejsc, dzięki czemu mają lepszą widoczność i poczucie przestronności.
W aucie zastosowano wiele funkcjonalnych systemów sterowania. City Brake Control wykrywa obecność przeszkód przed samochodem i automatycznie włącza hamulce, aby zapobiec kolizji lub zminimalizować jej skutki. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa m.in. system Traction+. Odpowiada za poprawę warunków jazdy, szczególnie po nawierzchniach o niskiej przyczepności (szuter, błoto, śnieg, lód). Jego funkcjonowanie polega na przekazaniu momentu obrotowego z koła ślizgającego się na koło o lepszej przyczepności.
Układ ten działa w oparciu o systemy ESP oraz ASR poprawiając w istotny sposób przyczepność auta. Zapewnia bezpieczeństwo czynne, dając dużo większą pewność prowadzenia w porównaniu do tradycyjnego napędu na jedną oś. Wszystkie wersje silnikowe posiadają elementy wyposażenia "z wyższej półki". Do standardowego wyposażenia należą m.in. klimatyzacja manualna i sześć poduszek powietrznych.
Ekonomiczna jednostka dieslowska
500L Trekking oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16v i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo oraz dwoma wysokoprężnymi - 105-konnym 1.6 MultiJet II i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik dostępny jest także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic). 105-konną jednostkę charakteryzuje niewielki apetyt na paliwo. Na trasie przy spokojnej jeździe auto jest w stanie zejść nawet do poziomu 4,8 l. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 11,5 sekundy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?