I chociaż w niewielkim stopniu przypominała dzisiejszą wersję tego modelu, to sprawiała ówczesnym użytkownikom wiele radości i często znajdowała swoje miejsce w ich garażach.
Octavia, rocznik 1959, ma wszystkie elementy auta muzealnego. Jeździ świetnie i niezwykle głośno, rozwijając maksymalną prędkość 110 km/h przy dostępnych czterech biegach.
Auto o twardym zawieszeniu i niezbyt czułej kierownicy, jak się później okazało, było symbolicznym prototypem całej linii niezwykłych samochodów - od ósmego modelu czeskiej Skody nazwanych octavią. Na następcę trzeba było poczekać ponad 20 lat po tym, jak w 1971 r. zakończyła się produkcja pierwszej octavii. Dzięki współpracy Skody z grupą Volkswagena i możliwości wykorzystania sprawdzonych podzespołów, nieco zapomniana nazwa modelu Skody na dobre zagościła w motoryzacyjnym słowniku. Co więcej - jest w nim do dziś.
Wyprodukowana 13 lat temu octavia pierwszej generacji nadal gości w salonach dealerskich. Nazwę octavia tour zyskała z czasem, dla odróżnienia od swojej młodszej siostry, która pojawiła się w 2004 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?