Urzędnicy dostarczą do domów krakowian 230 000 przesyłek. Szacowany całkowity koszt doręczeń tej liczby decyzji wyniesie 811,9 tys. zł.
Koszt doręczeń tej ilości korespondencji przez Pocztę Polską – po uwzględnieniu zwrotów przesyłek, za które poczta dolicza do kwoty przesyłki poleconej dodatkowe opłaty – wyniósłby 1 mln 334 tys. zł. Oszczędności z tego tytułu to więc aż 522 tys. zł.
Biuro prasowe magistratu informaje, że doręczyciele – pracownicy Urzędu Miasta Krakowa – nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek opłat. Na żądanie podatnika zobowiązani są do wylegitymowania się, przedstawienia poświadczenia potwierdzającego ich dane osobowe oraz upoważnienia do doręczania decyzji.
Korespondencja będzie doręczana w dni powszednie od godz. 8 do 20 i soboty w godzinach od 8 do 20.
Wpłat z tytułu podatków, opłat i innych należności można dokonywać na rachunki bankowe lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach Banku Pekao S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu Miasta Krakowa.
Wpłat z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych można dokonywać na indywidualne konto, którego numer jest podany w decyzji wymiarowej przesłanej do każdego podatnika.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?