Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy kierują linie autobusowe na wąską uliczkę Zielony Most

Piotr Drabik
Piotr Drabik
1 - brak przejazdu do 6 lutego 2017 r.2 - brak przejazdu od 6 lutego do 1 października 2017 r.3 - brak przejazdu od 3 do 12 lutego 2017 r.4 - brak przejazdu od 5 stycznia 2017 r. do 30 maja 2018 r. Kolor czerwony to wyłączony z ruchu odcinek ul. Armii Krajowej. Kolory zielony i niebieski - możliwe trasy objazdowe.
1 - brak przejazdu do 6 lutego 2017 r.2 - brak przejazdu od 6 lutego do 1 października 2017 r.3 - brak przejazdu od 3 do 12 lutego 2017 r.4 - brak przejazdu od 5 stycznia 2017 r. do 30 maja 2018 r. Kolor czerwony to wyłączony z ruchu odcinek ul. Armii Krajowej. Kolory zielony i niebieski - możliwe trasy objazdowe.
Bronowice. Po zamknięciu ul. Armii Krajowej, dziewięć linii autobusowych ma kursować objazdem przez wąską ul. Zielony Most. Mieszkańcy protestują. A urzędnicy mówią, że nie mieli innego wyjścia.

Już od piątku, przez 10 dni, nieprzejezdna będzie jedna z głównych krakowskich arterii - ul. Armii Krajowej. Jednocześnie zamkniętych będzie kilka innych ulic w Bronowicach, w rejonie których kolejarze modernizują tory. Oznacza to ogromne utrudnienia zarówno dla kierowców, pasażerów komunikacji miejskiej oraz okolicznych mieszkańców.

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu chcą skierować dziewięć autobusów MPK na trasę objazdową prowadzącą przez ul. Katowicką i wąską ul. Zielony Most. Na tej ostatniej dodatkowo odbywa się ruch wahadłowy (naprzemiennie z obu stron). - Na tej wąskiej uliczce już teraz tworzą się gigantyczne korki, a gdy skierowany zostanie tutaj ruch z ul. Armii Krajowej to będzie po prostu jakieś pandemonium - mówi Marta Drużkowska, radna dzielnicowa z Bronowic.

Mieszkańcy m.in. z osiedla Złota Podkowa obawiają się, że nie będą mogli praktycznie wyjechać ze swoich domów. - A największym absurdem jest, że urzędnicy chcą ul. Zielony Most poprowadzić autobus linii nr 772 kursujący co kilka minut, bo przecież on sam utknie w korkach - tłumaczy Krzysztof mieszkający na ul. Pasternik.

Wspominana linia autobusowa zostanie uruchomiona specjalnie na czas zamknięcia ul. Armii Krajowej (3-12 lutego). Autobus będzie kursować z pętli na Azorach przez ul. Conrada, rondo Ofiar Katynia, Radzikowskiego, następnie skręci Radzikowskiego, Katowicką, Zielony Most, Na Błonie do pętli Bronowice Małe. W godzinach szczytu linia nr 772 pojawi się na tej trasie nawet co 5-6 minut. Ponadto przez ul. Katowicką i Zielony Most pojadą autobusy linii nr 120, 210, 230, 238, 248, 258, 268 i 278.

Zdaniem urzędników ZIKiT wyznaczone objazdy przez wąskie ulice to najlepsze możliwe rozwiązanie. Przypominają, że już teraz zamknięty jest przejazd przez ul. Rydla, a naprzemiennie blokowany jest ruch na ul. Łupaszki i Godlewskiego.

- Teoretycznie moglibyśmy skierować autobusy na dłuższą trasę objazdową np. przez ul. Conrada, Weisa, Głowackiego i Piastowską. Jednak przewidywane opóźnienia byłyby zbyt duże - odpowiada nam Piotr Hamarnik z biura prasowego ZIKiT-u. Dodał, że z dziewięciu planowanych autobusowych miejskich poprowadzonych przez ul. Zielony Most, tylko jedna będzie kursować bardzo często (czyli linia 772).

Urzędnicy przekonują, że w tym miejscu nad płynnym przejazdem będą czuwać m.in. kontrolerzy ruchu MPK oraz policjanci z drogówki. Ci ostatni sami mają jednak obawy, jak będzie wyglądał ruch w tym miejscu po 3 lutego.

- Nie brakuje kierowców, którzy tuż po zmianie świateł zielonych na czerwone, wjeżdżają w tunel na ul. Zielony Most powodując tym samym niebezpieczeństwo i dodatkowe korki - dodaje asp. sztab. Witold Norek z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji.

Obawy mieszkańców wywołują również zapowiedzi kolejnych zamknięć ulic w związku z kolejową inwestycję. Ruch samochodowy i pieszy zostanie wstrzymany na ul. Zielony Most dwukrotnie (marzec-maj 2017 r. oraz od października 2017 r. do stycznia 2018 r.). - Żeby dostać się do swoich domów, mieszkańcy będą musieli obchodzić 1,5 kilometra więcej, a w tej okolicy nie brakuje osób starszych - wskazuje Marta Drużkowska. Dodatkowo za osiem miesięcy(pomiędzy 15 a24 września) zapanowano po raz kolejny zamknięcie ruchu na ul. Armii Krajowej.

Wszystkie te utrudnienia związane są inwestycją prowadzoną przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Dzięki modernizacji torów i przebudowy wiaduktów pomiędzy stacjami Mydlniki a Kraków Dworzec Towarowy, szybciej będą kursowały pociągi w kierunku Katowic. Zakończenie prac planowane jest w połowie 2018 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski