Utrudnienia na trasie Kraków - Niepołomice. Droga przez Brzegi nadal będzie zamknięta

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Z powodu zamknięcia drogi powiatowej autobusy kursują inaczej. Linia 264 dojeżdża tylko do pętli w Brzegach, a 221 kuruje objazdem
Z powodu zamknięcia drogi powiatowej autobusy kursują inaczej. Linia 264 dojeżdża tylko do pętli w Brzegach, a 221 kuruje objazdem UMiG Niepołomice
Do 13 marca (z 3 marca) wydłużono czas zamknięcia drogi powiatowej w Brzegach (trasa Niepołomice – Kraków). Utrudnienia w ruchu są bardzo duże. Kierowcy muszą korzystać z objazdów. Inaczej niż zwykle kursują autobusy MPK 221 i 264 oraz wielicka linia B2.

WIDEO: Krótki wywiad

Będąca w generalnym remoncie droga w Brzegach została wyłączona z ruchu 11 lutego br. „Blokadę” spowodowały prace związane z wykonywaniem nowej podbudowy traktu.

Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce tłumaczy, że czas zamknięcia ruchliwej trasy musiano przedłużyć, bo warunki atmosferyczne, przede wszystkim opady deszczu, uniemożliwiły wykonanie niektórych robót.

- Na odcinku od strony mostu na Serafie w Brzegach jest już nowa podbudowa i pierwsza warstwa asfaltu. Trwają natomiast jeszcze prace na ok. 500 m odcinku od strony Grabia. Tam jezdnia została sfrezowana, rozpoczęła się wymiana jej podbudowy – powiedział nam Grzegorz Łętocha.

Do 13 marca na trasie zastępczej pozostanie linia 221 (Mały Płaszów P+R – Niepołomice). Autobus ten kursuje obecnie przez rondo w Brzegach, a dalej ulicami Kokotowską i Niedzielskich przez Kokotów i Węgrzce Wielkie do skrzyżowania ulic Długiej i Szkolnej. Linia wraca na swą stałą trasę od przystanku „Grabie Dom Kultury”.

Przejazdy dwóch innych autobusów skrócono: 264 (Mały Płaszów P&R – Brzegi – Grabie) do pętli w Brzegach, a B2 (Wieliczka – Brzegi) – do przystanku „Grabie Kościół”).

Objazdy dla samochodów o masie do 3,5 tony wyznaczono po trasie linii 221, a cięższe auta muszą już w Krakowie kierować się na inne drogi m.in. S7 i autostradę.

Droga w Brzegach jest przebudowywana na długości 3 km: od szkoły w Grabiu do mostu na Serafie na granicy Brzegów i Krakowa. Inwestycja za 9,7 mln zł obejmuje m.in.: wymianę podbudowy drogi, poszerzenie jezdni do 6 m, budowę chodników, renowację infrastruktury teletechnicznej, doświetlenie przejść dla pieszych.

Przebudowa trwa od lipca 2019. Zakończenie prac zaplanowano w połowie tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość2
2 marca, 15:01, Gość:

czy w ty po[wulgaryzm]m kraju z dykty da sie cos wyremontować na czas?

juz nie marzę o zakonczeni przed terminem

No właśnie. Kolejne wydłużenie.

D
Deweloper

I pewnie kolejna organizacja ruchu z objazdami byla do zaprojektowania dla zaprzyjaźnionej firmy z Wieliczki, która jest zaprzyjaźniona z urzędnikami. A owa firma jest polecana przez urzędników zarządow wielickich dróg. Układy, układziki ... a mi jako deweloperowi zarzucaja, że jak już buduje to mam układy i fory ...,a tutaj żeby zrobić sieci dla budowanego osiedla i zjazd w szczerych polach skądinąd nazywaną drogą publiczną zostałem skierowany do czlowieka, którego biuro wedle słów urzędników robi 90 % projektow. Nie dziwię się tej statystyce skoro na starcie ma fory.

G
Gość

Takich ciastek jak przy tej drodze pracują to jeszcze nie było

G
Gość

Będzie wódka będą śledzie i pojechać po czym będzie

G
Gość

Żeby nie przedłużać remontu drogi, nie poszerzajmy jej. Lepiej zwężyć autobus.

G
Gość

Koń to stworzenie boże i też by chciał po nowej drodze sobie pojeździć!

G
Gość

Trakt wiedzie przez wieś i należało by poszerzyć drogę o 2 metry. To dla konia żeby kopytami o autobus nie wadził.

G
Gość

Tak ja ta firma zapieprza przy budowie tej drogi, to się w pale nie mieści! Wielki szacunku dla pracowników! Droga będzie gotowa 2 mięsiące przed terminem.

G
Gość

Jakby robili to by zdążyli, a że die opierdzielali to jest jak jest, do końca marca będzie zamknięte.

G
Gość
2 marca, 14:01, Gość:

Jak się przebudowuje, to powinno się poszerzyć nie do 6 m., lecz do 7 m. by swobodnie mijały się ze sobą autobusy. 6 m. to trochę za malo dla wygodnego mijania się ze sobą pełnowymiarowych autobusów, gdyż musi wtedy zwolnić niemalże do zatrzymania się i jechać niemalże trąc kołami o krawężnik, gdyż inaczej może zahaczyć lusterkiem o lusterko takiego samego autobusu jadącego z przeciwka. Autobus - wraz z lusterkami zewnętrznymi - ma nawet nieco ponad 3 m. szerokości, a gdzie bezpieczny odstęp? Musi mieć pas ruchu o szerokości 3,5 metra, a więc droga o dru kierunkach ruchu, po której przewiduje się regularną komunikację autobusową musi mieć jezdnię o szerokości 7 metrów (to jest konieczne minimum dla tak dużych pojazdów).

No

G
Gość

czy w ty po[wulgaryzm]m kraju z dykty da sie cos wyremontować na czas?

juz nie marzę o zakonczeni przed terminem

G
Gość

Jak się przebudowuje, to powinno się poszerzyć nie do 6 m., lecz do 7 m. by swobodnie mijały się ze sobą autobusy. 6 m. to trochę za malo dla wygodnego mijania się ze sobą pełnowymiarowych autobusów, gdyż musi wtedy zwolnić niemalże do zatrzymania się i jechać niemalże trąc kołami o krawężnik, gdyż inaczej może zahaczyć lusterkiem o lusterko takiego samego autobusu jadącego z przeciwka. Autobus - wraz z lusterkami zewnętrznymi - ma nawet nieco ponad 3 m. szerokości, a gdzie bezpieczny odstęp? Musi mieć pas ruchu o szerokości 3,5 metra, a więc droga o dru kierunkach ruchu, po której przewiduje się regularną komunikację autobusową musi mieć jezdnię o szerokości 7 metrów (to jest konieczne minimum dla tak dużych pojazdów).

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie