Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Vito 2004

J

   Mercedes wprowadza na rynek najnowszą wersję swego dostawczego modelu vito. Samochód przeszedł gruntowną przemianę, w czym przedstawiciele koncernu DaimlerChrysler upatrują rynkowy sukces.
   Pojazd dostępny będzie w ofercie z dwoma różnymi rozstawami osi, z trzema długościami nadwozia, dwoma wysokościami dachu oraz trzema nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi o mocach od 88 KM (65 kW) do 150 KM (110 kW). Po raz pierwszy nowa wersja vito (poprzednia zadebiutowała w 1995 roku) została zaprezentowana podczas salonu samochodów dostawczych RAI w Amsterdamie.
   Od momentu debiutu w 1995 roku vito kupowany był bardzo chętnie, dochodząc do poziomu ponad 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy w 80 krajach świata. Jego produkcją zajmują się hiszpańskie zakłady Victoria, które również wytwarzać będą nową wersję dostawczego mercedesa.
   Auto dostępne będzie w trzech różnych długościach nadwozia (4748 mm, 4993 mm oraz 5223 mm), dwóch rozstawach osi (3200 mm i 3430 mm) oraz dwóch odmiennych poziomach dachu. Projektanci zadbali też o wyraźnie inną stylizację nadwozia nowego vito. W porównaniu z jego poprzednią generacją pojazd ma teraz bardziej dynamiczną linię boczną, efektowniej wyglądającą przednią część nadwozia oraz większe światła z tyłu. Łagodne wykończenia sprawiły, że stylistom udało się osiągnąć nadzwyczaj korzystny w tym segmencie pojazdów współczynnik oporu powietrza. Wynosi on zaledwie 0,33 cx, co bezpośrednio przekłada się na efektywność silników, zmniejsza zużycie paliwa oraz poziom szumów wewnątrz kabiny.
   Skoro mowa o silnikach, w ofercie nowego vito znalazły się trzy jednostki wysokoprężne CDI pracujące w systemie common-rail drugiej generacji. Motory dysponują tą samą pojemnością (2148 ccm) i różnią się jedynie mocą, poprzez zastosowanie różnych turbosprężarek. Najsłabsza wersja ma moc 88 KM (65 kW) i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. W dwóch pozostałych silnikach parametry te prezentują się odpowiednio: 109 KM (80 kW) i 270 Nm oraz 150 KM (110 kW) i 330 Nm. Wszystkie napędy spełniają surową normę czystości spalin Euro 4. W standardzie wszystkie odmiany mieć będą sześciostopniową ręczną skrzynię biegów, ale możliwe będzie też zamówienie przekładni automatycznej. Jest to zapożyczona z samochodów osobowych Mercedesa skrzynia czterobiegowa, którą zmodyfikowano, dodając piąte przełożenie, tzw. nadbieg. (J)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski