MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W dzielnicach poprawiają trasy tramwajów i metro

AGNIESZKA MAJ
Plan nowych linii tramwajowych i metra w projekcie studium zagospodarowania Krakowa
Plan nowych linii tramwajowych i metra w projekcie studium zagospodarowania Krakowa
Dzielnica XIV Czyżyny zaproponowała nową linię tramwajową, która biegłaby z północy na południe Krakowa, omijając centrum. - Takiego połączenia brakuje. Jest sporo osób, które chciałyby przejechać z Bieżanowa do Nowej Huty, omijając centrum miasta - argumentuje Marek Ziemiański, radny Dzielnicy XIV Czyżyny.

Plan nowych linii tramwajowych i metra w projekcie studium zagospodarowania Krakowa

KONTROWERSJE. Najwięcej emocji w projekcie studium zagospodarowania Krakowa wzbudzają nowe linie tramwajowe oraz metro. Radni dzielnicowi chcą zmian.

Stanisław Albricht, autor koncepcji komunikacyjnej studium, odpowiada, że projektanci także rozważali utworzenie takiej nowej linii tramwajowej we wschodniej części miasta, biegnącej z południa na północ. - Okazało się jednak, że korzystałoby z niej zbyt mało pasażerów - mówi Stanisław Albricht.

Dzielnica III Prądnik Czerwony ma postulaty w sprawie nowych linii tramwajowych, które zostałyby zaprojektowane na jej terenie. Chciałaby mianowicie, aby ich końcowe przystanki zostały ze sobą połączone.

Uwagi do linii tramwajowych zgłosi również Dzielnica XIII Podgórze. - Chcielibyśmy, aby przedłużona została planowana Trasa Nowopłaszowska - do ul. Nowohuckiej i dalej - do ronda Dywizjonu 308. Połączenie takie w sposób wydatny skomunikuje nie tylko cały Płaszów, ale także tereny południa miasta (Bieżanów, Kurdwanów, Wola Duchacka) z Nową Hutą, skróci czas dojazdu i odciąży komunikację szynową skierowaną przez most Kotlarski do śródmieścia. Będzie tworzyć logiczny ciąg wraz z planowanymi nowymi odcinkami między ulicami Wielicką i Lipską oraz ul. Stella-Sawickiego - argumentuje Tadeusz Styrski, przewodniczący Komisji Planowania w Radzie Dzielnicy XIII.

Radni z Dzielnicy XII Prokocim-Bieżanów zastanawiają się, dlaczego zaplanowany w ich dzielnicy przystanek metra jest tak bardzo oddalony od osiedli. - Ma powstać przy stacji kolejowej Bieżanów. Część radnych wolałaby jednak, aby znalazł się bliżej domów mieszkańców - mówi Zbigniew Kożuch, przewodniczący Rady Dzielnicy XII.

Stanisław Albricht wyjaśnia, że na terenie w pobliżu stacji kolejowej Bieżanów, teraz pustym, zaplanowane jest centrum biznesowe, w pobliżu będzie także miejsce na jedyną w Krakowie dzielnicę wysokościowców. - Dlatego przystanek metra jest tutaj potrzebny - wyjaśnia projektant. Dodaje, że wszystkie postulaty dzielnic dotyczące linii tramwajowych zostaną rozpatrzone. - O tym, czy te wnioski znajdą się w studium, będzie decydować przede wszystkim kryterium, czy będzie na to zapotrzebowanie pasażerów - mówi Stanisław Albricht.

W projekcie studium planowanych jest 13 nowych tras tramwajowych, z czego trzy powstaną tylko wtedy, jeśli radni uchwalą wariant studium bez metra. Nowe trasy tramwajowe to m.in.: przedłużenie linii z Salwatora do wylotu z tunelu planowanej Trasy Zwierzynieckiej, przedłużenie linii z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej, przedłużenie linii z Krowodrzy Górki na Azory (rejon Ikei), wydłużenie linii z Małego Płaszowa do ul. Śliwiaka, Bieżanów - stacja kolejowa Bieżanów, Wielicka - Saska, plac Bohaterów Getta - most Kotlarski (linia wzdłuż Wisły).

[email protected]

Jeśli w twojej dzielnicy dzieje się coś ciekawego, skontaktuj się z reporterem "Dziennika".

od 7 lat
Wideo

Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski