Kraków co roku odwiedza prawie dziewięć milionów gości z zagranicy, dla których naklejka informująca o obsłudze w języku angielskim może okazać się dużą pomocą. - Turyści często pytają się, czy mówimy po angielsku. Dzięki takiemu oznaczeniu poczują się pewniej - stwierdza Katarzyna Kosowska, barista w Cafe Zakątek.
Jak przyznaje Krzysztof Ryszko, manager restauracji Yummie, około 80 proc. klientów, to właśnie obcokrajowcy. - Myślę, że akcja urzędu to dobry pomysł, chociaż nie wyobrażam sobie, żeby ktokolwiek z obsługi nie mówił po angielsku. To absolutna konieczność - dodaje.
Do akcji mogą dołączyć się przedsiębiorcy oferujący dowolne usługi. - Zależy nam, aby osoby odwiedzające Kraków miały poczucie dobrej obsługi i komfortu nie tylko w restauracjach, gdzie angielski jest oczywistością, ale także w taksówce, u dentysty czy w wypożyczalni rowerów - mówi Filip Szatanik z Urzędu Miasta Krakowa.
Jedynym warunkiem uczestnictwa w projekcie jest znajomość języka angielskiego. Oprócz oznaczenia certyfikującego, firmy otrzymają darmową wizytówkę na stronach Miejskiej Platformy Internetowej "Magiczny Kraków".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?