Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W lutym blisko 600 tys. pasażerów skorzystało z usług krakowskiego lotniska

Aleksandra Łabędź
Aleksandra Łabędź
Kraków Airport
Kraków Airport Andrzej Banas
Lotnisko w Krakowie-Balicach bije kolejne rekordy. Tylko w lutym br. z usług Kraków Airport skorzystało 591 021 pasażerów. Jak mówi Natalia Vince, rzecznik prasowy Kraków Airport, to wynik o 14 proc. wyższy w stosunku do lutego 2019 roku oraz o 48 proc. większy w stosunku do lutego 2022 roku. Łącznie od początku 2023 roku na krakowskim lotnisku odnotowano ponad 1,2 mln pasażerów.

- W zimowych miesiącach zapakowane odpowiednio do podróży narty to częsty widok na terminalach, przed odprawą bagażową. W tym roku także pasażerowie korzystają z wielu atrakcyjnych połączeń #PROSTOzKRAKOWA wybierając się na m.in. na ferie zimowe - mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

- Obecnie cała branża turystyczna i lotnicza przygotowuje się do sezonu letniego, trwają ostatnie uzgodnienia z przewoźnikami, a letnia mapa połączeń zostanie zainaugurowana pod koniec marca. Z dużą nadzieją patrzymy na odbudowującą się siatkę połączeń, zwłaszcza tych typowo biznesowych, co potwierdza znaczący potencjał naszego regionu w tym segmencie rynku. Jestem pewny, że każdy pasażer znajdzie wymarzone wiosenno-letnie połączenie #PROSTOzKRAKOWA, a turyści z całego świata będą mogli ponownie tłumnie odwiedzić Kraków i Małopolskę - tłumaczy Radosław Włoszek.

Udogodnienia w Kraków Airport

Na krakowskim lotnisku przygotowano szereg atrakcji dla dzieci. Dla najmłodszych są udostępnione place zabaw zarówno w strefie ogólnodostępnej, jak również i zastrzeżonej. Na lotnisku znalazła się tam również strefa rozrywki, która jest wyposażona w szachy XXL, piłkarzyki, stół do ping-ponga, a także stół bilardowy.

Dla rodziców przygotowano zamykane pokoje, w których komfortowo mogą przewinąć lub nakarmić swoje dziecko. Na lotnisku znajdują się także bezpłatne wózki dziecięce, z których można skorzystać.

Osoby z niepełnosprawnościami z kolei mają prawo do korzystania ze specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Na terenie lotniska funkcjonuje specjalna "niebieska ścieżka", czyli system dedykowanych oznaczeń, a także paneli przywoławczych ułatwiający osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się po lotnisku oraz dojazd do obiektów terminalowych.

Każdy kto zabiera ze sobą w podróż pupila może skorzystać ze specjalnego wybiegu dla zwierząt, który jest zlokalizowany przy parkingu terenowym (P2). Wybieg jest wyposażony w ławkę, kosze, poidło, a także przeszkody takie jak płotki, pochylnia i przeskoki.

Nowe usługi

- FRU.PL świadczy usługi w zakresie: zakupu biletów lotniczych, zmiany lotów, odprawy online, rezerwacji miejsc w samolotach, dodawania bagażu do biletów, czy innych przedmiotów niezbędnych w podroży. Biuro zlokalizowane jest w części ogólnodostępnej terminalu pasażerskiego, przy stanowisku odpraw nr 19-45. Czynne jest codziennie w godzinach: 6.00-18.00 - dodaje Natalia Vince.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: W lutym blisko 600 tys. pasażerów skorzystało z usług krakowskiego lotniska - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski