Podczas wczorajszego posiedzenia komisji planowania przestrzennego radni uznali, że chcą, by tramwaj na Azory kończył swój bieg przy ul. Weissa, w miejscu, gdzie obecnie znajduje się pętla autobusowa. Trasa na Azory ma być drugim etapem budowy linii tramwajowej łączącej Krowodrzę Górkę i Górkę Narodową.
- Po konsultacjach z ZIKiT wybraliśmy takie rozwiązanie, dzięki któremu za kilka lat tramwaj będzie mógł dojechać nawet na Pasternik - wyjaśnia Grzegorz Stawowy, przewodniczący komisji planowania przestrzennego w Radzie Miasta Krakowa.
Jego zdaniem powstanie pętli przy ul. Weissa w perspektywie kilku lat umożliwi rozbudowę torowiska tramwajowego i przedłużenie go aż do Bronowic Wielkich. Dzięki temu ruch samochodowy w okolicach ul. Radzikowskiego mógłby się zmniejszyć, a klienci centrów handlowych przesiedliby się na tramwaj.
Jeżeli jednak takie rozwiązanie jest możliwe, to trzeba będzie na nie jeszcze długo poczekać. Najpierw musi powstać tramwaj na Azory. Urzędnicy z ZIKiT liczą, że linia tramwajowa zostanie ukończona ok. 2020 roku. Michał Pyclik informował na łamach „Dziennika Polskiego”, że prace rozpoczną się najwcześniej dopiero za 2 - 3 lata. Tramwaje na Górkę Narodową i Azory mają usprawnić komunikację miejską w północnych dzielnicach Krakowa.
Projekty planów zagospodarowania przestrzennego dla Azorów zostały wczoraj zaopiniowane przez komisję planowania przestrzennego w Radzie Miasta. Radni złożyli kilka poprawek, m.in. dotyczącą zieleni pomiędzy ul. Pod Fortem i Wybickiego. Teraz projekty trafią do Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. Następnie pochyli się nad nimi Rada Miasta.
Plan zostanie wyłożony do publicznego wglądu prawdopodobnie na początku przyszłego roku. Planami zagospodarowania przestrzennego mają zostać objęte dwa obszary w Dzielnicy IV Prądnik Biały. Obszar „Azory - Park” położony jest pomiędzy ulicami Opolską i Conrada, Łokietka, Batalionu Skała, terenami kolejowymi oraz ulicą Chełmońskiego.
Natomiast obszar drugiego z planów - „Azory - rejon ulic Stachiewicza i Czerwieńskiego” - położony jest pomiędzy ulicą Conrada, terenami kolejowymi oraz ulicami Chełmońskiego i Stachiewicza.
Plany te mają chronić niezabudowane tereny zielone przed naporem inwestorów. Mają również na celu utworzenie i ochronę istniejącego już układu urbanistycznego oraz prawidłowe zagospodarowania istniejących rezerw terenów zielonych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?