reklama

W strefie pusto, auta stoją teraz pod mostem

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Zaktualizowano 
Wojciech Matusik
Strefa płatnego postoju obejmuje już połowę Krakowa, ale parkingowy chaos pozostał. Tak się kończy, kiedy jedynym planem jest drenowanie kieszeni kierowców, a nie ma pomysłu na kompleksowe rozwiązania.

WIDEO: Krótki wywiad

Strefa płatnego parkowania została poszerzona o Zabłocie i os. Podwawelskie. W praktyce wygląda to tak, że likwidacja problemów na jednej ulicy przeniosła je gdzie indziej.

Na Zabłociu przed wprowadzeniem strefy np. na ul. Zabłocie autami zastawione było każde wolne miejsce, cierpiały trawniki. Teraz połowa oznakowanych miejsc w strefie jest wolna. Podobnie jest na innych ulicach nią objętych. Cóż jednak z tego, skoro na części Zabłocia strefy nie wprowadzono. Tam parkingowy koszmar tylko się powiększył. Turyści idący do Fabryki Schindlera czy Muzeum Sztuki Współczesnej przy ul. Lipowej na początku widzą parkingowy ład, a im dalej w dzielnicę, tym chaos jest coraz większy.

A jak jeszcze postanowią zajrzeć nad Wisłę, to zobaczą, jak droga wzdłuż bulwaru i teren pod mostem Kotlarskim zamienił się w dziki, bezpłatny parking.

Od poniedziałku płatne parkowanie na nowo. Sprawdź!

Podobne zjawiska można zaobserwować na osiedlu Podwawelskim. Tam też na ulicach objętych strefą jest teraz pełno wolnych miejsc. Samochody przeniosły się jednak na okoliczne wolne od opłat tereny. Efekt jest taki, że w parking zamienił się np. trakt prowadzący do przejścia podziemnego pod ul. Konopnickiej, łączącego osiedle z bulwarami wiślanymi. Przyjezdni zaczęli też parkować na wewnętrznych osiedlowych uliczkach, wciskać się w każde wolne miejsce, byle nie płacić.

Samo wprowadzenie strefy nie wystarczy. Potrzebna jest też egzekucja przepisów, a to szwankuje. Łatwo też powiedzieć, że można zostawić samochód na parkingu i przesiąść się na tramwaj. Problem w tym, że brakuje parkingów park&ride. Miasto wybudowało tylko cztery takie obiekty, a nie każdego stać na strefę. Pozostaje więc parkowanie na dziko - na zieleńcach i pod mostem.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Moze najpierw koniec z lokowaniem instytucji generujacych ruch, potem wyprowadzka ich poza centrum a na koncu walka z kierowcami. No ale trzeba pomyślec a nie działac metodą cepa.

G
Gość

A GDZIE JEST STRAZ JEZELI PARKUJA NA TERENIE SPÓDZIELNI BEZ TALIFIKATORA TO MANDACIK I PO KŁOPOCIE!A NIE KUPOWANIE SZLABANÓW.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3