Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W zimowej scenerii dojrzewa beton na moście kolejowym nad Wisłą

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Na ostatnim przęśle budowanego mostu kolejowego nad Wisłą dojrzewa beton. Prace odbywają się w mroźnej, zimowej scenerii.
Na ostatnim przęśle budowanego mostu kolejowego nad Wisłą dojrzewa beton. Prace odbywają się w mroźnej, zimowej scenerii. PKP PLK
Na ostatnim przęśle budowanego mostu kolejowego nad Wisłą dojrzewa beton. Prace odbywają się w mroźnej, zimowej scenerii.

- Gdy materiał na moście uzyska odpowiednie parametry wykonawcy przystąpią do montażu reszty stalowych łuków. Całość gotowa będzie w połowie przyszłego roku - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Most z kładką dla pieszych i rowerzystów

Przypomnijmy, że trwa budowa ostatniego, trzeciego mostu na Wiśle. Ten most będzie najszerszy spośród wszystkich trzech. Oprócz pociągów zmieszczą się na nim także piesi i rowerzyści, który posłuży powstająca przy moście kładka. Dzięki mostom w centrum Krakowa będą cztery tory. To usprawni ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

Prace prowadzone są w ramach gigantycznej inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe za ponad 1 mld zł, dotyczącej robót na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.

Gigantyczna inwestycja PKP

Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Tory „boczne” będą dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć będą pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma ułatwić prowadzenie ruchu i dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.

W ramach tego zadania realizowana jest też m.in. budowa estakad kolejowych w centrum Krakowa między ul. Miodową i Kopernika.

Rozbudowywany jest także wiadukt kolejowy nad ul. Grzegórzecką, tak by docelowo mogły się na nim pomieścić 4 tory. Obok wiaduktu powstaje nowy przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki.

Ukończenie planowane w połowie 2023 roku

W ramach przedsięwzięcia powstają też wspomniane trzy mosty kolejowe nad Wisłą. Dwa z nich są już gotowe. Trzeci most wraz z kładką pieszo-rowerową będzie gotowy w połowie 2023 r. Wtedy też przewiduje się zakończenie inwestycji kolejowych w centrum miasta.

Inwestycja na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice jest współfinansowana ze środków UE, instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Produkcja Izery. Podpisano umowę z chińską firmą Geely

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: W zimowej scenerii dojrzewa beton na moście kolejowym nad Wisłą - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski