Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto czasem zajrzeć do bębna

Maciej Fabijański
Bezpieczeństwo. Hamulce tylnej osi w porównaniu do przedniej zużywają się wolniej, bo są mniej obciążone, ale to nie znaczy, że mamy się nimi nie interesować.

Bęben do piasty może być dociskany wyłącznie siłą śrub mocujących tarczę koła lub dodatkowo do niej mocowany za pomocą pojedynczej śruby. Nieumiejętne próby jej odkręcenia kończą się przeważnie zerwaniem. Wtedy pozostaje spróbować wykręcić zerwany kikut śruby lub rozwiercić i przegwintować powstały otwór.

Po zdjęciu bębna usuwamy z jego wnętrza i z elementów hamulca szczękowego zanieczyszczenia. Następnie sprawdzamy stan okładzin hamulcowych i upewniamy się, czy ich grubość odpowiada wymaganiom producenta. Poza tym, okładziny muszą być równomiernie zużyte, nie mogą mieć ubytków materiału i zabrudzeń płynem hydraulicznym lub smarem.

Rozpieracz hydrauliczny, zwany potocznie cylinderkiem, nie może wykazywać nawet najdrobniejszych śladów wycieków płynu hydraulicznego. Sprężyny szczęk nie powinny być obluzowane, ani popękane.

Powierzchnia robocza bębna, podobnie jak powierzchnia tarczy hamulcowej nie może nosić śladów uszkodzeń. Ważnym parametrem jest wewnętrzna średnica bębna, której dopuszczalną wartość określa producent. Pulsowanie pedału hamulca podczas hamowania, bez regulacji ABS-u, może świadczyć o tzw. owalizacji bębna hamulcowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski