- Zdumiewająco często tracimy karty płatnicze - około miliona rocznie. Gdy tak się zdarzy, trzeba kartę szybko zablokować. Dlaczego to tak ważne?
- Ze względu na nasze bezpieczeństwo finansowe. Jeśli ktoś obcy użyje karty, poniesiemy straty. Zarówno sam posiadacz karty, jak i bank, który ją wystawił.
- To dlatego Związek Banków Polskich na początku 2014 r. uruchomił System Zastrzegania Kart i numer telefonu 828 828 828?
- Bezpieczeństwo obrotu finansowego zawsze było, jest i będzie ważne dla banków. Oczywiście wraz z rozwojem nowych technologii zmieniamy jego narrację, wykorzystujemy technikę zarówno do poprawy bezpieczeństwa, jak i zwiększenia wygody użytkowników systemu bankowego. Przed uruchomieniem wspólnego systemu zastrzegania kart każdy bank musiał radzić sobie sam, sposoby zastrzegania były różne, w tym także takie z wykorzystaniem połączeń telefonicznych.
- Samodzielnie każdy bank edukował klientów co do bezpiecznego posługiwania się kartami.
- Jako Związek Banków Polskich nieustannie przypominamy o potrzebie przestrzegania podstawowych reguł bezpieczeństwa przy korzystaniu z kart bankowych. Na przykład o używaniu ich wyłącznie przez właściciela i nieprzechowywanie w portfelu razem z kodem PIN.
- Co jest największym atutem linii 828 828 828?
- Gdy tracimy portfel, to zazwyczaj mamy w nim kilka kart płatniczych, często wystawionych przez różne banki. Aby zablokować karty, trzeba by dzwonić do każdego banku, za każdym razem na inny numer. Infolinia 828 828 828 to upraszcza. Nie tylko wystarczy zapamiętać ten jeden numer, ale w przypadku potrzeby zablokowania kart można to zrobić w jednym miejscu. Mechanizm naszej infolinii oparty jest bowiem na specjalnym komponencie rozpoznawania mowy, dzięki któremu automatycznie ustalana jest nazwa banku, w którym telefonujący ma kartę płatniczą, dzięki czemu jest on natychmiast przekierowywany bezpośrednio do konsultanta właściwego banku.
- Ważne jest też to, że pod tym numerem infolinii można zastrzec kartę płatniczą z dowolnego miejsca na świecie?
- Z każdego miejsca na świecie, z którego mamy łączność telefoniczną - stacjonarną lub komórkową, o dowolnej porze dnia i nocy.
- A jak jest z kosztem połączenia? Za dzwonienie na niektóre infolinie trzeba słono zapłacić.
- Nie w tym przypadku. Ten numer jest standardowym numerem telefonicznym, osoba telefonująca pod ten numer płaci więc jak za każde standardowe połączenie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?