Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

I
* Zakupiony towar bez wad (czyli wykazujący zgodność z umową) nie podlega zwrotowi ani wymianie, chyba że klient przed zakupem uzgodni taką możliwość ze sprzedawcą. Najlepiej uzyskać zgodę sprzedawcy na ewentualną zamianę towaru na inny na piśmie - w postaci adnotacji na odwrotnej stronie paragonu.

* **Tylko policjant ma prawo przeszukać klienta podejrzanego o kradzież towaru, niezależnie - czy chodzi o kontrolę osobistą, czy też przeszukanie bagażu. Nie może tego zrobić ani sprzedawca, ani pracownik agencji ochrony. Mają oni natomiast prawo zatrzymać klienta sklepu do czasu przyjazdu policji.
* Skargi na niesłuszne posądzenie lub niegrzeczne zachowanie pracownika ochrony sklepu można składać do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Departament Zezwoleń i Koncesji, ul. Domaniewska 36/38, 02-672 Warszawa. W przypadkach, gdy ochrona przekroczyła swoje uprawnienia, departament może nawet cofnąć koncesję firmie, która zatrudnia takiego pracownika.
* Zgłoszoną przez konsumenta reklamację towaru, niebudzącą wątpliwości, sprzedawca powinien załatwić od ręki. Jeśli nie jest możliwe załatwienie sprawy od razu - ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji na piśmie oraz poinformować konsumenta w ciągu 14 dni kalendarzowych o tym, czy uznał ją za uzasadnioną, czy nie oraz w jaki sposób ma zamiar ją załatwić. Brak takiej informacji uważa się za uznanie żądań klienta za uzasadnione.
* Jeśli sklep ma w ofercie tylko jeden egzemplarz towaru, który znajduje się na wystawie, to - na życzenie klienta - sprzedawca ma obowiązek zdjąć go z wystawy, nawet jeśli zepsuje to wystrój ekspozycji. Rzeczy znajdujące się na wystawie należą bowiem do oferty sklepu i jeśli konsument chce je obejrzeć, przymierzyć lub kupić - ma do tego prawo.
* W myśl obowiązującej Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego pojęcie wady towaru zostało zastąpione pojęciem niezgodność towaru z____umową. Towar zgodny z umową to nie tylko towar bez wady, ale także np. odpowiadający zapewnieniom sprzedawcy czy producenta, "wyrażonym w oznakowaniu towaru lub reklamie". (I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski