Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać...

I
Zakupiony towar bez wad (czyli wykazujący zgodność z umową) nie podlega zwrotowi ani wymianie, chyba że klient przed zakupem uzgodni taką możliwość ze sprzedawcą. Najlepiej uzyskać zgodę sprzedawcy na ewentualną zamianę towaru na inny na piśmie - w postaci adnotacji na odwrotnej stronie paragonu.

W myśl obowiązującej od
1 stycznia 2003 r. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU nr 141 z 2002 r.) pojęcie wady towaru zostało zastąpione pojęciem niezgodność towaru z umową. Towar zgodny z umową to nie tylko towar bez wady, ale także np. odpowiadający zapewnieniom sprzedawcy czy producenta, "wyrażonym w oznakowaniu towaru lub reklamie".

Wraz z zakupionym towarem sprzedawca ma obowiązek wydać nam wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji itp.

Wpłacając zadatek lub zaliczkę określmy zawsze - czy dokonujemy wpłaty zaliczki czy też zadatku. Na wpłaconą kwotę zawsze powinniśmy otrzymać pokwitowanie.

Każdy towar wystawiony do sprzedaży detalicznej musi być oznaczony ceną i to taką, jakiej sprzedawca zażąda od nas przy kasie. Produkt nie może nagle zdrożeć między sklepową półką a kasą.

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru klientowi domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Przypominamy, że od 1 stycznia 2003 r. straciło moc rozporządzenie Rady Ministrów "w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami"
z 1 lipca 2002 r. (DzU nr 96) oraz te artykuły kodeksu cywilnego, które regulowały kwestie gwarancji i rękojmi (art. 556 - 581).

Skargi na działalność firm wysyłkowych, przysyłających adresatom np. kłamliwe informacje o wielkiej wygranej, uzależnionej najczęściej od nabycia ich produktów, można kierować do: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, Biura Generalnego Inspektora Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa bądź do terenowych klubów Federacji Konsumentów. (I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski