Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

I
- Zakupiony towar bez wad (czyli wykazujący zgodność z umową) nie podlega zwrotowi ani wymianie, chyba że klient przed zakupem uzgodni taką możliwość ze sprzedawcą. Najlepiej uzyskać zgodę sprzedawcy na ewentualny zwrot lub zamianę towaru na inny na piśmie - w postaci adnotacji na odwrotnej stronie paragonu.

- Tylko policjant ma prawo przeszukać klienta podejrzanego o kradzież towaru, niezależnie - czy chodzi o kontrolę osobistą, czy też przeszukanie bagażu. Nie może tego zrobić ani sprzedawca, ani pracownik agencji ochrony. Mają oni natomiast prawo zatrzymać klienta sklepu do czasu przyjazdu policji.
- Gdy w trakcie zakupów stwierdzimy, że dana placówka pozostaje na bakier z wymogami higieny (np. ma lepiące się od brudu koszyki) - najlepiej interweniować bezpośrednio w sklepie, gdyż - zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie higieny środków spożywczych - za brak właściwych warunków sanitarno-higienicznych w sklepie odpowiada jego właściciel i to właśnie u niego należy interweniować.
- Konsument ma prawo zareklamowania wady (niezgodności z umową) stwierdzonej w nabytym po obniżonej cenie towarze, pod warunkiem jednak, że nie jest to ta wada, ze względu na którą dany towar został przeceniony. Nie przysługuje mu natomiast prawo złożenia reklamacji na wadę, która była widoczna w momencie zakupu lub o której został poinformowany przed dokonaniem transakcji.
- W przypadku jakichkolwiek problemów z załatwieniem reklamacji dobrze jest domagać się podania podstawy prawnej decyzji, poprosić o kontakt i rozmowę z przełożonym czy właścicielem firmy, który może być lepiej poinformowany i może pomóc w załatwieniu sprawy. A jeśli to okaże się nieskuteczne - zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckiej lub Inspekcji Handlowej.
- Do wymiany za towar wadliwy może być użyty przez sprzedawcę wyłącznie towar wolny od wad, fabrycznie nowy. Przepis ten nie dotyczy jednak sytuacji, gdy przedmiotem sprzedaży była rzecz używana. Gdy nabywca żąda wymiany towaru wadliwego na towar tego samego gatunku wolny od wad, nie obowiązuje go żadna dopłata, pomimo że w momencie zakupu towar ten kosztował mniej niż w momencie żądania jego wymiany.
(I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski