reklama

Warto zapamiętać

(i)
Wysyłającym pozdrowienia z wakacji przypominamy, że od 1 kwietnia br. o 10 groszy podrożały znaczki na kartki i listy (obecnie zarówno na kartki, jak i na listy - o wadze do 50 g - krajowe nalepiamy znaczki o takim samym nominale) i teraz na krajową przesyłkę zwykłą, czyli ekonomiczną, nalepiamy znaczek za 1,55 zł. Jednocześnie o 15 groszy potaniały znaczki na przesyłkę priorytetową (list lub kartkę), która szybciej trafi do adresata; obecnie za znaczek taki płacimy 1,95 zł.

Jeśli sklep ma w ofercie tylko jeden egzemplarz towaru, który znajduje się na wystawie, to - na życzenie klienta - sprzedawca ma obowiązek zdjąć go z wystawy, nawet jeśli zepsuje to wystrój ekspozycji. Rzeczy znajdujące się na wystawie należą bowiem do oferty sklepu i jeśli konsument chce je obejrzeć, przymierzyć lub kupić - ma do tego prawo.
Reklamacje czy inne sprawy sporne między klientem a handlowcami czy usługodawcami dobrze jest załatwiać w obecności osoby zaprzyjaźnionej. W razie konieczności może ona być potem naszym świadkiem w sądzie; jej obecność może nas też uchronić przed nieuprzejmością sprzedawcy, który wolałby nie mieć świadków swego nieodpowiedniego zachowania.
Zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie higieny środków spożywczych - za brak właściwych warunków sanitarno-higienicznych w sklepie odpowiada jego właściciel i to właśnie u niego powinni interweniować klienci, gdy stwierdzą w trakcie zakupów, że dana placówka pozostaje na bakier z wymogami higieny - np. koszyki i wózki lepią się od brudu.
Wraz z zakupionym towarem sprzedawca ma obowiązek wydać nam wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji itp.
Jeśli towar jest niezgodny z umową (wadliwy lub niemający takich cech, o jakich zapewniał sprzedawca), kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę. Sprzedawca ma wówczas obowiązek zwrotu poniesionych przez konsumenta kosztów demontażu, robocizny, materiałów, ponownego zamontowania i uruchomienia, a także kosztów ewentualnego transportu towaru do naprawy i z powrotem. (i)

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3