Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

i
Wysyłającym pozdrowienia z wakacji przypominamy, że od 1 kwietnia br. o 10 groszy podrożały znaczki na kartki i listy (obecnie zarówno na kartki, jak i na listy - o wadze do 50 g - krajowe nalepiamy znaczki o takim samym nominale) i teraz na krajową przesyłkę zwykłą, czyli ekonomiczną, nalepiamy znaczek za 1,55 zł. Jednocześnie o 15 groszy potaniały znaczki na przesyłkę priorytetową (list lub kartkę), która szybciej trafi do adresata; obecnie za znaczek taki płacimy 1,95 zł.

Jeśli sklep ma w ofercie tylko jeden egzemplarz towaru, który znajduje się na wystawie, to - na życzenie klienta - sprzedawca ma obowiązek zdjąć go z wystawy, nawet jeśli zepsuje to wystrój ekspozycji. Rzeczy znajdujące się na wystawie należą bowiem do oferty sklepu i jeśli konsument chce je obejrzeć, przymierzyć lub kupić - ma do tego prawo.
Reklamacje czy inne sprawy sporne między klientem a handlowcami czy usługodawcami dobrze jest załatwiać w obecności osoby zaprzyjaźnionej. W razie konieczności może ona być potem naszym świadkiem w sądzie; jej obecność może nas też uchronić przed nieuprzejmością sprzedawcy, który wolałby nie mieć świadków swego nieodpowiedniego zachowania.
Zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie higieny środków spożywczych - za brak właściwych warunków sanitarno-higienicznych w sklepie odpowiada jego właściciel i to właśnie u niego powinni interweniować klienci, gdy stwierdzą w trakcie zakupów, że dana placówka pozostaje na bakier z wymogami higieny - np. koszyki i wózki lepią się od brudu.
Wraz z zakupionym towarem sprzedawca ma obowiązek wydać nam wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji itp.
Jeśli towar jest niezgodny z umową (wadliwy lub niemający takich cech, o jakich zapewniał sprzedawca), kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę. Sprzedawca ma wówczas obowiązek zwrotu poniesionych przez konsumenta kosztów demontażu, robocizny, materiałów, ponownego zamontowania i uruchomienia, a także kosztów ewentualnego transportu towaru do naprawy i z powrotem. (i)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski