Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

i
- Skargi na działalność firm wysyłkowych, przysyłających adresatom np. kłamliwe informacje o wielkiej wygranej, uzależnionej najczęściej od nabycia ich produktów, można kierować do: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa; Biura Generalnego Inspektora Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa bądź do terenowych klubów Federacji Konsumentów.

- W przypadku jakichkolwiek problemów z załatwieniem reklamacji dobrze jest domagać się podania podstawy prawnej decyzji, poprosić o kontakt i rozmowę z przełożonym czy właścicielem firmy, który może być lepiej poinformowany i może pomóc w załatwieniu sprawy. A jeśli to okaże się nieskuteczne - zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckiej lub Inspekcji Handlowej.

- Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego pojęcie wady towaru zastąpiła pojęciem niezgodność towaru z umową. Obecnie towar zgodny z umową to nie tylko towar bez wady, ale także np. odpowiadający zapewnieniom sprzedawcy czy producenta, "wyrażonym w oznakowaniu towaru lub reklamie".

- Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub na próbę oraz sprzedaży towaru za cenę powyżej 2 tys. zł sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy.

- Żadna osoba stojąca za ladą, nawet chwilowo tylko zastępująca sprzedawcę, nie może odmówić przyjęcia reklamacji, twierdząc, że jest nieupoważniona. Sklepy nie mają również prawa wyznaczać określonych dni i godzin przyjmowania reklamacji, lecz muszą takie sprawy załatwiać przez cały czas, gdy tylko są otwarte.

- Zgłoszoną przez konsumenta reklamację towaru, niebudzącą wątpliwości, sprzedawca powinien załatwić od ręki. Jeśli nie jest możliwe załatwienie sprawy od razu - ma obowiązek potwierdzić przyjęcie reklamacji na piśmie oraz poinformować konsumenta w ciągu 14 dni kalendarzowych o tym, czy uznał ją za uzasadnioną, czy nie oraz w jaki sposób ma zamiar ją załatwić. Brak takiej informacji uważa się za uznanie żądań klienta za uzasadnione.

- Zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego sprzedawca, u którego kupiliśmy towar, odpowiada za jego niezgodność z umową, która została wykryta przed upływem 2 lat od kupna. W przypadku sprzedaży rzeczy używanej (np. w komisie), za zgodą obu stron, termin odpowiedzialności sprzedawcy może zostać ograniczony, jednak nie może być on krótszy niż rok. (i)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski