Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

I
- Zakupiony towar bez wad (czyli wykazujący zgodność z umową) nie podlega zwrotowi ani wymianie, chyba że klient przed zakupem uzgodni taką możliwość ze sprzedawcą. Najlepiej uzyskać zgodę sprzedawcy na ewentualny zwrot lub zamianę towaru na inny na piśmie - w postaci adnotacji na odwrotnej stronie paragonu.

- Zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - sprzedawca, u którego kupiliśmy towar, odpowiada za jego niezgodność z umową (czyli np. wadę), jeśli została wykryta przed upływem 2 lat od kupna. W przypadku sprzedaży rzeczy używanej (np. w komisie), za zgodą obu stron, termin odpowiedzialności sprzedawcy może zostać ograniczony, jednak nie może być on krótszy niż rok.

- Konsument ma prawo zareklamowania wady (niezgodności z umową) stwierdzonej w nabytym po obniżonej cenie towarze, pod warunkiem jednak, że nie jest to ta wada, ze względu na którą dany towar został przeceniony. Nie przysługuje mu natomiast prawo złożenia reklamacji na wadę, która była widoczna w momencie zakupu lub o której został poinformowany przed dokonaniem transakcji.

- Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub na próbę oraz sprzedaży towaru za cenę powyżej 2 tys. zł sprzedawca jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy.

- Gdy w trakcie zakupów stwierdzimy, że dana placówka pozostaje na bakier z wymogami higieny (np. ma lepiące się od brudu koszyki) - najlepiej interweniować bezpośrednio w sklepie, gdyż - zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie higieny środków spożywczych - za brak właściwych warunków sanitarno-higienicznych w sklepie odpowiada jego właściciel i to właśnie do niego należy zgłaszać wszelkie uwagi.

- Wpłacając zadatek lub zaliczkę, określmy zawsze - czy dokonujemy wpłaty zaliczki, czy też zadatku. Na wpłaconą kwotę zawsze powinniśmy otrzymać pokwitowanie.

- W przypadku problemów związanych z dostawą energii elektrycznej, ciepła lub gazu o pomoc można się zwrócić do rzecznika odbiorców paliw i energii przy prezesie Urzędu Regulacji Energetyki, tel. 022-661-63-05 lub 022-661-61-71.

- Niedostarczenie faktury za telefon, prąd lub gaz nie zwalnia konsumenta z obowiązku zapłacenia za świadczone usługi. Jeśli faktura nie nadeszła w terminie, należy się o nią upomnieć u usługodawcy. (I)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski