Warto zapamiętać

(i)
Zakupiony towar bez wad (czyli wykazujący zgodność z umową) nie podlega zwrotowi ani wymianie, chyba że klient przed zakupem uzgodni taką możliwość ze sprzedawcą. Najlepiej uzyskać zgodę sprzedawcy na ewentualny zwrot lub zamianę towaru na inny na piśmie - w postaci adnotacji na odwrotnej stronie paragonu.

W przypadku jakichkolwiek problemów z załatwieniem reklamacji dobrze jest domagać się podania podstawy prawnej decyzji, poprosić o kontakt i rozmowę z przełożonym czy właścicielem firmy, który może być lepiej poinformowany i może pomóc w załatwieniu sprawy. A jeśli to okaże się nieskuteczne - zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckiej lub Inspekcji Handlowej.

Każdy towar wystawiony do sprzedaży detalicznej musi być oznaczony ceną i to taką, jakiej sprzedawca zażąda od nas przy kasie. Produkt nie może nagle zdrożeć między sklepową półką a kasą.

Przypominamy, że w roku 2003 straciło moc rozporządzenie Rady Ministrów "w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a konsumentami" z 1 lipca 2002 r. (DzU nr 96) oraz te artykuły kodeksu cywilnego, które regulowały kwestie gwarancji i rękojmi (art. 556 - 581). Podczas załatwiania reklamacji nie można się już więc powoływać na te przepisy (mimo że są one jeszcze wywieszone w niektórych sklepach).

Wraz z zakupionym towarem sprzedawca ma obowiązek wydać nam wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji itp.

Informacje i porady związane z usługami telekomunikacyjnymi i pocztowymi można uzyskać w Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, tel. 0-801-900-853 lub 022-534-91-74.

Zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie higieny środków spożywczych - za brak właściwych warunków sanitarno-higienicznych w sklepie odpowiada jego właściciel i to właśnie u niego powinni interweniować klienci, gdy stwierdzą w trakcie zakupów, że np. sklepowe wózki lepią się od brudu.

(I)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie